• Anonym

    Kan man tänka andra saker om killar fast att man är kär o älskar sin egen kille?

    Visste inte vart jag skulle lägga detta under.

    Håller på o tänker mycket angående tankar och känslor.
    Och så kom jag på mig själv att tänka att jag undviker tankar om andra killar(även andra många tankar om saker o ting undivker jag att tänka) pga att jag har en kille o att man inte ska tänka om andra killar då, för det kanske betyder att man inte älskar sin egen kille o dessutom får man inte tänka så. Eller har jag fel?

    Jag är i ett underbart förhållande tillsammans med min kille, jag älskar honom över allt annat o ser mitt liv tillsammans med honom ändå tills vi blir gamlingar.
    Men så kom en tanke som man blir rädd för, kanske dels mycket pga att jag inte tillåter mig att tänka "fula, dåliga, konstiga(som att tänka på andra killar skulle vara nåt dumt eller fult)" tankar för att det inte e bra. Men o andra sidan e det ju bara en tanke, o ens tankar måste man väl få ha för sig själv, så länge det stannar vid en tanke. Man kan väl inte förbjuda sig att tänka sina egna tankar?

    Hur som helst så arbtar det en snygg, fräsch o utåtriktad kille i butiken där vi bor. Han e alltid väldigt trevlig och jag tycker att han ser bra ut (inte alls att jag e intresserad av honom på nåt sätt men jag känner mig dum att jag tänker dessa tankar om honom)o så brukar jag tänka, åh tänk om min kille var så snygg, supersocial o cool....
    Åh när jag tänker så får jag så dåligt samvete, eller snarare blir jag orolig, o spekulerar i varför jag tänker så, o börjar tänka;tänk om jag inte e kär i min kille osv osv....

    Förstår ni hur jag menar?
    KOm med synpunkter

  • Svar på tråden Kan man tänka andra saker om killar fast att man är kär o älskar sin egen kille?
  • Familytime

    Givetvis får man tänka på andra killar!

    Det jobbar tre snygga killar nere på ICA där vi bor och när jag ska gå och handla brukar jag säga: "Nu ska jag gå och glo på ögongodis! Är det nåt du vill ha?"



    Vi är väldigt öppna i vårt förhållande och vi äger inte varandra och defintivt inte våra känslor och tankar! Vackra män och kvinnor finns det överallt, njut av dem! Med både ögon och tankar! Det är bara nyttigt, tror jag!

  • Anonym

    Hm vad interssant det var som du skrev.
    Hur menar du med att man inte äger sina tankar o känslor?? Jag trodde att det var just det enda man ägde? eller?
    Snälla skriv o berätta, blev jättenyfiken...

    Tack på förhand.

  • Familytime
    Anonym skrev 2008-07-17 18:02:40 följande:
    Hm vad interssant det var som du skrev.Hur menar du med att man inte äger sina tankar o känslor?? Jag trodde att det var just det enda man ägde? eller?Snälla skriv o berätta, blev jättenyfiken...Tack på förhand.
    Jag menar att JAG inte äger hans tankar och känslor. Jag har inte rätt att bestämma något om hans tankar. Jag kan inte kräva att han enbart ska tänka på mig dag ut och dag in, det vore väldigt egoistiskt och orealistiskt. I en perfekt värld vore det kanske så automatiskt, men nu är vi människor med lusta. Så enkelt är det. Det finns vansinnigt många snygga tjejer och jag har inga problem med att låta honom titta lite extra, jag kan ju inte förbjuda honom. Jag vet ju att han kommer hem med mig i alla fall.

    Vi skojar mycket om det, för båda har gott självförtroende om att vi älskar varandra och kommer stanna med varandra. Då behöver man inte bli sotis för att någon annan kommer in i tankebilden eller synen. Vi pratar ofta om hans ex och hur livet hade sett ut om han inte träffat mig osv. Lite som terapi nästan, men det är väldigt kul. Jag har inga problem med det, vi älskar varandra och har valt att leva ihop. Då måste man få lite utrymme att tänka på nåt annat ibland, eller att få spana in den söta tjejen i glasskiosken. Det bjuder jag på!
  • Anonym

    Ja men precis....härligt inställning! Så tänker ju jag om min kille oxå, självklart får han kolla in anda tjejer, o även säga typ att hon va snygg elller så....
    Men probelemet e när jag själv tänker mig tankar om andra killar så får jag så grymt dåligt samvete, som att det e fel o tänka så, att det betyder att jag inte älskar min egen kille, o att det e dumt att jag ens tänker dom tankarn.....?? va sjutton kommer det ifrån? skumt....

    Sen så kan man typ önska grejer;åh va snygg han va, önska min kille oxå hade sån överkropp eller önska att han var lika supersocial-o då får jag ännu mera såligt samvete...o tänker, heeregud jag måste ha valt fel kille....?? Eller? Är det bara önskningar, eller hur funkar det??

    Snälla skriv igen, du förklarade så bra

    Superduper tack.

  • Familytime
    Anonym skrev 2008-07-17 18:10:53 följande:
    Ja men precis....härligt inställning! Så tänker ju jag om min kille oxå, självklart får han kolla in anda tjejer, o även säga typ att hon va snygg elller så....Men probelemet e när jag själv tänker mig tankar om andra killar så får jag så grymt dåligt samvete, som att det e fel o tänka så, att det betyder att jag inte älskar min egen kille, o att det e dumt att jag ens tänker dom tankarn.....?? va sjutton kommer det ifrån? skumt....Sen så kan man typ önska grejer;åh va snygg han va, önska min kille oxå hade sån överkropp eller önska att han var lika supersocial-o då får jag ännu mera såligt samvete...o tänker, heeregud jag måste ha valt fel kille....?? Eller? Är det bara önskningar, eller hur funkar det??Snälla skriv igen, du förklarade så bra Superduper tack.
    *ler*

    Alltså här har jag också varit med om samma sak. Min kille är inte speciellt romantisk av sig och det kan jag sakna ibland. Jag har ett ex som jag brukar tänka på ibland när jag behöver lite romantik-boost! MEN... men men men...

    Min kille är rätt för mig, jag skulle inte vilja ha tillbaka mitt ex alls. För det var just det enda han kunde; romantik. Min man är däremot en skitbra pappa till våra barn, en flitig arbetsmyra, lojal så det skvätter om det och har oerhört hög moral. Och alla de sakerna har jag saknat genom alla år av letande efter den rätta. Nu hade han alla de egenskaperna, men kanske saknade lite romantik. Det är inte hela världen. Jag lever med det, vi pratar om det ibland och jag ber honom "stöta" lite mer på mig, så vi får lite romantik.

    Det är inte alltid det funkar, men då brukar jag tänka att jag är tacksam för allt han verkligen ÄR. Man kommer alltid sakna något hos någon, det är för att man blir kräsen och är helt enkelt MÄNNISKA. Vi är aldrig riktigt nöjda, alltid är vi på jakt efter något. Så brukar jag tänka i alla fall.

    Min man saknar nog lite mer kvinnlighet hos mig, jag har blivit alldeles för bekväm i hans närvaro. Så det håller jag på att kämpar med för hans skull. Men jag vet ju att han aldrig skulle gå och välja någon annan bimbo bara för att hon ser kvinnlig ut och inte kissar i någon annas toalett än hennes egen.

    Det är helt OK att tänka om andra och kanske t o m önska, så länge man har realistiska tankar om vad man kan få. Jag KAN få lite romantik av min man om jag ber om det och kanske lägger manken till själv. Och min man KAN få lite mer kvinnlighet om jag lägger manken till. Men det är klart att man vissa stunder tror att man valt fel! Ibland undrar jag hur jag ska överleva resten av livet utan romantik, men jag tänker ganska snart att det nog går i alla fall.

    För hade man valt att lämna mannen för att skaffa sig någon med romantik, ja då hade man snart saknat en himla massa andra saker.

    Försök att inte ha så dåligt samvete, man FÅR tänka. Men man kan också själv välja att tänka med en gnuta sunt förnuft. Man kan inte få allt. Försök också att se det positiva i din kille, det du verkligen gillar och föll för. Är han inte samma människa som då, så prata med honom om det. Tala om att du saknar den människan och fråga om han kanske inte mår bra eller om han saknar något i hans liv. Vad kan ni förbättra?

    Att prata är A och O. Det är allt i ett förhållande! För då kan man verkligen tillgodose den andres behov, det den vill få tillgodosedda alltså. Vissa saker vill man inte prata om och så är det bara.
  • Anonym

    Åh tack för ditt fina svar...jo jag älskar min kille o han e helt underbar, skulle inte kunna tänka mig att byta ut honom.
    Det e bara mina egna tankar som skrämmer mig, vad man får o inte får tänka, vad som är dåligt, fult o dumt....men egentligen e det so mdu säger, man får tänka....precis som jag förbjude tmig att tänka...skumt.

    Tack för ditt svar

    kanske kommer på nåt mera sen, då frågar jag igen o hoppas på ett till svar....fniss

  • Familytime

    Absolut! Jag kikar in imorrn! Jag ska iväg till jobbet nu! Ha det gött!

  • Anonym (Människor)
    Familytime skrev 2008-07-17 17:58:22 följande:

    Givetvis får man tänka på andra killar!

    Det jobbar tre snygga killar nere på ICA där vi bor och när jag ska gå och handla brukar jag säga: "Nu ska jag gå och glo på ögongodis! Är det nåt du vill ha?"

    Vi är väldigt öppna i vårt förhållande och vi äger inte varandra och defintivt inte våra känslor och tankar! Vackra män och kvinnor finns det överallt, njut av dem! Med både ögon och tankar! Det är bara nyttigt, tror jag!


    Det är så människan fungerar det viktigaste är att inte agera på sina tankar
  • Anonym (Egna tankar)
    Anonym skrev 2008-07-17 18:47:27 följande:

    Åh tack för ditt fina svar...jo jag älskar min kille o han e helt underbar, skulle inte kunna tänka mig att byta ut honom.
    Det e bara mina egna tankar som skrämmer mig, vad man får o inte får tänka, 


    Det är sånt som händer  det är vanligt att tänka så ibland. Så länge du inte agerar på det 
Svar på tråden Kan man tänka andra saker om killar fast att man är kär o älskar sin egen kille?