• Lilla skorpan

Toyota corolla verso, tips?

Vi måste byta bil då det väntas syskon. Vi har fastnat lite för toyota corolla verso. (Typ 02-06) Får man in en syskonvagn, går det in två bilstolar ex BeSafe?
    Min kille är 188cm lång o det vore kul om han kan sitta riktigt o köra.

Andra tips tar vi gärna emot? Vad åker ni för bilar med syskonvagn o två bilstolar?
    Posetivt eller negativt vi vill veta allt.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Toyota corolla verso, tips?
  • Bambiniz

Vi har en verso-07. Vi är väldigt nöjda. Min man är nästan 175, när han kör kan jag sitta bakom utan problem.

Vi har en UJ-syskonvagn och den går in både stående och liggande. Samt att man får plats med ganska mycket till.

Sen har man ju 2 xtra säten så att kommande kompisar oxå får plats Det var delvis därför vi valde den. Vi provade att åka 2 vuxna längst bak en gång..... det var ok, fast bara kortare sträckor!

Vi har en bilbarnstol fram och en bak på passagerarsidan. Det finns plats kvar att sitta 2 vuxna brevid.

Det är lätt att fälla säterna en och en eller alla.

Den drar lite. Vår drar ca 0,66 när vi kör landsvägskörning.

Jag kan inte säga så mycket om körnegenskaper då jag inte har körkort, men mannen är nöjd.

Negativt då....... Kanske att det låter lite mer när man kör särskillt med dubbade vinterdäck.

• Miss C

Vi har också Verso och är långa båda två. Har tre barn - en nyss framåtvänd och tvillingar i Actas ganska stora och klumpiga stol. När alla tre åkte bakåt hade vi tvillingarna bak, en i mintten och en bakom pass.sätet. Tvillingvagn med två insatser gick in utan större problem. Helnöjda!

• Lilla skorpan

Tack snälla för era svar. Bara vi får in en syskonvagn så blir det en verso.

• kerstinsdotter

Vi har inte en verso utan en corolla kombi från -97 men min man är 2 meter lång och kan ändå köra bekvämt utan problem. Toyota är ett fantastiskt bilmärke - vi har inte behövt göra några större reparationer ännu trots att den är så gammal. Rekommenderar varmt!

Svar på tråden Toyota corolla verso, tips?