Ni barnfria familjer...hur bestämde ni er att leva utan barn?
Vi har försökt få barn en tid utan lycka och visst som många andra vänner jag träffat här inne på Fl och även irl så kommer tanken smygandes att ge upp och leva själv och njuta av tiden. Fast ibland går mina tankar längre än så och jag ifrågasätter hur gärna jag vill ha barn egentligen då jag jämför med andra som går till läkaren på en gång och de kämpar så svetten lackar varje månad. Själv har vi haft mer distans i flera år och känt att det kommer när det är dags, inget mer än så... Så jag tror jag mer sällar mig till de familjer som beslutar sig tids nog att fortsätta utan barn och utveckla andra intressen istället? Först tog jag det som ett slags skydd mot misslyckanden men jag lägger verkligen inte ner all min energi på detta med barn eller inte barn. Ibland kommer tankar på barn men samtidigt så när den är förbi så springer jag på som vanligt och är faktiskt rätt nöjd med hur det ser ut. Vi står inför behandlingar eller inte till hösten och jag dras med en känsla "Är det värt allt kämpande"?
Jag vill gärna få lite tankar både av er som kämpar efter era efterlängtade barn och ni som valt att leva barnfria både med eller utan en "barnkamp".
Jag vill inte att detta ska bli en diskussion om er som har barn nu utan helt barnfria familjer på ett eller annat sätt!