• puzzla

Småfolk storlek?

Hej
    Tänkte beställa lite kläder ifrån småfolk men är lite osäker på strl, brukar köpa 86 till lilltjejen, hon är 2,5 år men liten till växten. Ska jag köpa 1-2 år eller 3-4 år? Vad motsvarar det för storlek?

Vilka kläder har ni gillat bäst från småfolk av det ni har köpt?

• Svar på tråden Småfolk storlek?
  • Zvartaliljan

strl.1-2 år motsvarar 86/92 och räcker nog gott och väl till din dotter men det beror också på vilket plagg du tänkt köpa.
    Jag har 1-2 i det mesta till min dotter, men lite i 3-4 också. Hon blev 2 i Maj.

• puzzla

Hej
    Tack för ditt svar. Tänkte en tröja/jacka med drakedja samt en t-shirt. Hur lång är din dotter? Jag vill ju inte att det ska vara så stort att hon inte kan använda det men inte heller så litet att hon växer ur det direkt. Har förstått att du använder en hel del meandi, hur är det jämfört storleksmässigt?

Tack för hjälpen!

• MuminMy

min son är 92-93 cm lång och väger strax över 12 kilo, jag beställer 3-4 år till honom. Tycker de är rätt små i storlekarna.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • puzzla

Tack för ditt svar!
    Min dotter är nog nästan 10 cm kortare men jag kanske ändå borde ta 3-4 år så blir det ju i alla fall inte för litet...

• Zvartaliljan

Hon är 91cm lång och väger 11kg och har en jacka med dragkedja i 86/92 (1-2år) som sitter perfekt med lite växtmån. Meandi är en aning större i storleken än Småfolk. 1-2 år i Småfolk ligger ganska precis mittemellan Meandis 74/80 och 86/92.

puzzla skrev 2008-07-18 20:44:17 följande:
    HejTack för ditt svar. Tänkte en tröja/jacka med drakedja samt en t-shirt. Hur lång är din dotter? Jag vill ju inte att det ska vara så stort att hon inte kan använda det men inte heller så litet att hon växer ur det direkt. Har förstått att du använder en hel del meandi, hur är det jämfört storleksmässigt?Tack för hjälpen!
Svar på tråden Småfolk storlek?