• Daz

Vilken färg på klinker i ett badrum?

Vi ska helkakla två badrum i vårt hus och jag undrar vad som blir bäst att ha till golvet - vi har varit inne på mörbrunt eller grått klinkergolv- men så undrar jag om det kanske inte är bäst att ta vitt golv. Vill ju inte ha det missfägat av kalk efter bara några månader...

Vad har ni för färg på era badrumsgolv-vad kan ni rekommendera? Mörk eller ljust golv?

• Svar på tråden Vilken färg på klinker i ett badrum?
  • Moa38

vi har mörggrått med mörka fogar. det ser aldrig smutsigt ut vilket ljusa golv/fogar lätt gör (vi hade vitt golv innan)

Alla färger passar till grått med tanke på handdukar tex.

• mimmi 1

vad har ni för färg på väggarna??

• nexie

Har också grått golv...
    Stora vita plattor på väggen samt en fondvägg bakom badet med små svarta rutor...
    Skitsnyggt enligt mej!

• Daz

Vi har ingen färg på väggarna än, men har väl tänkt att det ska vara övervägande vitt kakel (stora plattor) och bryta av med antingen grått eller nån färg inne iduschen och kanske vid handfatet, eller glasmosaik...

• mimmi 1

vi har gräddvita rätt stora lite marmorerade plattor på väggen,(har rätt stort badrum) och valde lite nougatbruna, med lite marmorerat, det finns både lite grått, och lite mörkrött i, men på håll ser de mest ljusbruna ut... på golvet. det är så fint, tycker det ska vara ljust o trevligt i badrummet!!

• tesso77

Kika gärna in i vårat nyrenoverade badrum....

• Joonas

Vi har svarta golv i våra badrum. Och grå kakel på väggarna... Bilder finns! Det är oerhört lättskött och lättstädat!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Tilcha

Vi har vitt klinker och ALLT syns på det golvet. Hår, damm, kattsand...

• mimmi 1

ja, för ljust, och för mörkt, då syns allt... ta nåt mitt emellan... våra nougatbrun-melerade/marmorerade , där syns ingenting!! får stryka med handen för att upptäcka damm o hår...

Svar på tråden Vilken färg på klinker i ett badrum?