• MalinI

Svärmor fyller 60! Vad göra?

Halloj där ute.
    Svärmor fyller 60 1/6 och vi ska hitta på nåt att göra dan hon fyller år. Lotten hamnade på mig att hitta på nåt...
    Förstår inte varför. Har ni några tips och idéer om vad man kan hitta på? Vi bor strax utanför stockholm. Hjälp. Jag tycker inte om sånt här.
    Hon fyller på en tisdag. Vill fira den dagen och inte vänta till en helg. Hon vill ha en heldag med barn och barnbarn.
    Vi kommer vara sju vuxna och 6 barn. Från 4 månader till 10 år. 13 personer alltså.

Present är avklarad i alla fall. Hon får en cykel. En röd och fin Om ni har ett tips hur man ska överlämna en cykel utan att den är med under firandet så vill jag gärna ha hjälp med det

• Svar på tråden Svärmor fyller 60! Vad göra?
  • werner

Är det fint väder är det ju alltid mysigt med picnick på något fint ställe.. Vi gjorde en lite "finare" picnick till min mamma på hennes födelsedag ett år, med bord och linneduk och kandelabrar etc - mitt ute i ett änge. Hel-lyckat var det...

Sen kan ni ju gömma cykeln lite längre bort och låta svärmor följa ett snöre för å hitta den.

• lilla ru

När min svärmor fyllde 50, i mars, så åkte vi och hälsade på i varghägnet i Kolmårdens djurpark, utanför Norrköping. Det var mycket uppskattat.

Stockholm, då är det väl skanesn i så fall, men om de har varjar vet jag inte ??? Men en tur till skansen kaske, och så hyra en guide?? Det är ju uppskattat av de mindre barnen också. Och kanske klappa en orm ??

• dexterswife

Hihi! På Kolmården kan man få dyka med hajar också, om man har dykarcert. Hmmm.... Jag skulle kanske kasta i min svärmor där!
    Snällare variant där är ju att simma med delfiner.

Lite mer seriösa alternativ:
    Danskurs, kanske tango, salsa eller magdans?
    Ngt ute i Skärgården, kanske finns matlagningskurser?
    Chokladprovning/vinprovning/whiskeyprovning (de senare två kanske svåra med barnen)

• MalinI

Tack för era förslag.

Stich Kanske värt en sväng till kolmården. Tyvärr har inte svärmor dykcert

Lyfter för att komma se om det kommer föer förslag!

• My 2

Varför inte en tur till Åland?

/my

• Tesssan

Jag slänger hit mitt förslag åxå..fast jag redan sagt det till dig..

Junibacken med sagotåg..

Cram Cram

• MalinI

Tack!

Mera förslag....
    Tycker om att ha mycket att välja på.

• MalinI

Flyttar upp och hoppas på fler förslag..

• Bergtuva

Ta ut henne på en ridtur med islandshäst! Det gjorde vi när mamma fyllde 60! Mycket uppskattat

• gotjej

kanske svårt med barn annars hade ni kunnat gå på teater med henne med efterföljande middag

vad tycker hon om, vad är hon för typ av person?

• Önskan

En båttur med picknick (eller på restaurang om det finns sådan där). Ni behöver väl itne göra så mycket, huvudsaken är väl att ni är tillsammans. Äta är en bra aktivitet.

Vi åkte till Sandhamn och sov över allihop. Så det blev presentstund med bubbel, badstund, middag och en promenad tillsammans dagen efter.

Kan ni inte alla ta med era cyklar och komma cyklande till henne? Och hon får ta sin första cykeltur med er på den nya cykeln? Kanske svårt att ordna....

Annars kan ni ju börja med brunch på nåt mysigt ställe, göra en aktivitet och äta födelsedagsmiddag tillsammans. Fast det var ju en tisdag, kanske folk jobbar då? Ni kanske kan börja med afternoon tea (hemma eller borta) göra nåt kul och sen äta middag?

Vad gillar hon? Är hon en sportig äventyrlig person eller en lugn?

• MalinI

Tack för era förslag. Jag har lyckats övertala mannen och hans syskon att vi träffas och diskuterar det över en middag, så jag slipper själv. Hoppas på fint väder då...

Svärmor är en ganska bekväm person. Komma cyklande till henne var en bra idé. Men, detta mennet kommer med jämt. Jag saknar cykel.. Kan ju ta svärmors Svägerskan bor 10 mil härifrån. Men nåt sånt kanske man kan lösa...
    Vi ska alla ta ledigt från jobbet den dagen hon fyller år. Så vi har hela dagen på oss.

• svens

he en rejäl brakfest med tjo och tjim och en manlig strippa så hennes gubbe får konkurans å uppskattar sin fru genom att göra sig fin för henne

• MalinI

Hon är singel... Så det är nog ingen som kommer bli svartsjuk

• svens

ja men då är det dildo party som rockar för den damen

Svar på tråden Svärmor fyller 60! Vad göra?