• Anonym (Syster)

Min syster frågar aldrig ifall jag vill följa med...

Är 23 år gammal med en dotter på 2 år. Har en 2 år yngre syster som jag gärna umgås med. Hon är dessutom världens bästa moster och ställer alltid upp som barnvakt om/när det behövs. Vi har helt enkelt en bra relation.
    Men jag har inga vänner att umgås med förutom vänner och bekanta genom min sambo. Min syster vet att jag är väldigt ensam...men vi pratar aldrig om det på det viset.
    Hon går ofta ut med sina vänner (hon har väldigt många, så det räcker och blir över...) och jag önskar bara att hon någon gång kunde tänka på mig, om jag ville följa med.
    Vågar inte fråga själv...någon mer i liknande situation? Vad göra?

Jag är inte blyg utan ganska social men det har bara blivit fel någonstans på vägen när jag fokuserade på familj istället för karriär och vänner...

• Svar på tråden Min syster frågar aldrig ifall jag vill följa med...
  • Ericha

Har ni en bra relation så tycker jag du ska prata med din syster. Förklara att du känner dig ensam och att du gärna skulle följa med henne på hennes aktiviteter för att träffa nya vänner. Annars är FL en jättebra site att träffa nya människor på. Har träffat min mamma-grupp som träffas 1g/v här!

• Peggie

Hon är inte tankeläsare. Eftersom du aldrig frågar utgår hon sannolikt från att du inte är intresserad.

• Anonym (Syster)

Ja...men det känns som att hon inte vill ha med mig. Tex. så frågade jag om hon ville gå på SATC-filmen med mig för flera veckor sedan och då sa hon ja. Men sen blev hon sjuk och det rann ut i sanden. Idag frågade jag igen och då säger hon "Ja, fast några kompisar frågade ifall vi skulle gå och ja..." Jaha...vad säger man. Hon frågade inte ens då om vi kunde gå allihop...

• Ericha

Frågar du henne inte rakt ut så kan du ju inte veta. Om det är så att hon inte vill ha med dig får du ju fråga varför.
    Starta en tråd här på FL, typ "nya vänner i XXX-trakten".

• Anonym

Hon kanske inte vill ha med sin syster när hon umgås med sina vänner, jag frågar aldrig min syster på det viset om hon vill följa med på tex krogen.. och då har vi en VÄLDIGT bra relation.

min syster har inget gemensamt med mina kompisar och du kanske inte har det med hennes kompisar heller??

• Anonym (Syster)

Nej, jag har nog inte så mycket gemensamt med dom...men åh vad skoj det vore att bara få hänga med någon gång. Jag är sååå ensam...

• Anonym

Då ska du fråga om du får följa med... mina kompisar har i sin tur egna kompisar som inte jag umgås med, och känner jag för det så brukar jag fråga om ja får följa med trots att jag aldrig umgås med dom.

Svar på tråden Min syster frågar aldrig ifall jag vill följa med...