• Anonym (...)

Dagisfröken som har cykloid psykos

Idag fick jag reda på att en av fröknarna på mina barns dagis har cykloid psykos.

Vet inte om jag vill ha kvar barnen på dagis.

Vet inte så mycket just om cykloid psykos men vid psykoser inser man inte själv att man är sjuk utan det man upplever är verkligt och det kan jag känna känns väldigt osäkert när det finns barn man ska ta hand om.

• Svar på tråden Dagisfröken som har cykloid psykos
  • hallon2

Så du tror att dagis anställer personal som inte kan ta hand om ditt barn?
    Då ska du absolut ta dom därifrån direkt!

*Lycka till att dra från verkligheten*

• Anonym (...)

Du vet inte mycket om psykoser du de hör jag... man kan mycket mycket MYCKET VÄL veta om att de man upplever upplever inte alla...+ att en psykos inte alltid innebär att du tappar verklighetsuppfattningen...
    Men visst om du känner dig orolig så flytta dem... eller fråga vederbörande ansvarig på dagis och be den personen förklara VAD det verkligen är hon HAR!

• Anonym (...)

Jag är ganska så säker på att detta har de ingen aning om.

Jag har varit väldigt skeptisk och andra föräldrar har jag också hört mot denna fröken, jag tycker inte att hon har ett bra sätt mot barnen och inte mot någon annan heller.

Jag vill ha svar, men de behöver inte vara otrevliga eller stöddiga.

• Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2008-07-17 22:41:24 följande:
    Du vet inte mycket om psykoser du de hör jag... man kan mycket mycket MYCKET VÄL veta om att de man upplever upplever inte alla...+ att en psykos inte alltid innebär att du tappar verklighetsuppfattningen... Men visst om du känner dig orolig så flytta dem... eller fråga vederbörande ansvarig på dagis och be den personen förklara VAD det verkligen är hon HAR!
    Ja, jag känner mig orolig dels för att jag inte vet mycket om vad cykloid psykos innebär precis som du skriver och dels för att jag inte tyckt om henne från början.

Jag kan inte konfrontera henne med detta, det får jag inte.
  • Anonym

allt behöver ju inte bero på en sjukdom. tycker du ska ta de med dagisschefen INNAN du tar ditt barn därifrån. tänk lite innan.

folk går på starka medeciner idag och jobbar som vanligt och de kan vara MINST lika farligt.. du kör väl bil emd dina barn i men du vet att folk kör för fort och att folk kör fulla..

hon går kanske på medecin som hjälper henne.. hon har ju aldrig jgort något abrn illa!..

• Anonym (...)

Jag har stött på personer via mitt jobb med psykoser, bland annat en man som stängde in mig på rummet och vägrade släppa ut mig pga att han var säker på att det stod 3 män utanför och skulle skjuta honom, han var helt förskräckt och jag kom inte ut.

Detta är min upplevelse av psykossjukdom. Men jag vet inte hur långt insjuknandet är och hur det ter sig varierar säkert.

Nej, jag är rädd för att hon ska få en akut psykos på dagis när hon är ensam med barnen. Men som sagt jag kan vara ute och cykla.

Jag stöter på så många på jobb som när de tycker att de är friska så slutar de ta sina mediciner och sen märker de inte när de blir sjuka och visst är det bättre att ingenting veta men nu vet jag.

Jag kan inte ta detta med någon chef.

• Anonym

varför kan du inte ta de med någon chef för?

hur har ni fått reda på att hon har det?

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2008-07-17 23:00:28 följande:
    varför kan du inte ta de med någon chef för?hur har ni fått reda på att hon har det?
    Via jobbet.
  • Anonym

Anonym (...) skrev 2008-07-17 22:57:46 följande:

Jag kan inte ta detta med någon chef.
    Tror du verkligen att hon skulle kunna skada ett barn är det din skyldighet att ta upp det med hennes chef tycker jag.
    Varför utsätta andras barn för det då?
  • Anonym (...)

Det är bara jag som vet och det kommer inte vara fler som får reda på detta.

Svar på tråden Dagisfröken som har cykloid psykos