• Binis

Är det någon här som bor i Svedala eller Bara?

Hej!

Jag o min sambo letar hus för fullt och funderar på antingen Bara eller Svedala. Det är ju lite billigare i Bara så man kan ju aknske få det lite finare till ett billigare pris där men frågan är då hur det är att bo där. Är det väldigt mycket landet, mer än Svedala? Jag har aldrig varit i Bara så jag har ingen aning om hur det är där och vill veta allt Hur är busskomunikationen till malmö, hur är det med dagis, skola, finns det någonting där typ affär osv??? Bor det några trevliga människor där som ni ser vill jag veta allt ni akn berätta.

I Svedala bor mina föräldrar så där vet jag iaf hur det ser ut men vill gäran veta om det bor några trevliga människor där med

Jättetacksam för alla svar!

• Svar på tråden Är det någon här som bor i Svedala eller Bara?
  • 1978nettan

hejsan!! jag är uppvuxen i bara o jag skulle gärna vilja flytta dit igen. det är ett mycket trevligt samhälle.där bor väl runt 3000 invånare skulle jag tippa........ (tror jag)
    där finns några dagis, hur många vet jag inte, låg,mellan o högstadieskola, en affär, nån mack, videoaffär, frisör tror jag, o sen ligger där ett fint utebad. där går direktbuss till malmö.
    jag tycker det e lagom stort och mycket barnvänligt!!
    jag tycker Bara e ett bra val att flytta till.

• 1978nettan

det e väl inte så mycket mer landet än svedala, bara att Bara e lite mindre och färre affärer o så.

• Binis

oh ett svar

Det låter ju härligt, var osäker på om där skulle finnas ett högstadium men det finns det alltså... kanon ju! Går bussarna till malmö ofta? Går det buss till Svedala därifrån också?

Tack för svaret

• 1978nettan

när jag bodde där så gick bussen till malmö ca var 20:e minut tror jag det var. men det kanske dom har ändrat.......så jag kan inte svara på om det fotfarande e så.
    jag e lite osäker om det går direktbusstill svedala faktiskt.... jag har för mig att det bara går buss till malmö o sen på andra hållet till klågerup o där får man byta till svedalabussen..... e inte säker
    vilken sida hittar ni hus i bara?? jag e oxå lite nyfiken på att flytta dit...

• Binis

Har inte hittat något hus än utan har bara planer än så länge Tack så jätttemycket för dina svar!!!

• orzia1

bor ej där,
    men kolla upp på www.skanetrafiken.se så kan du kolla upp vad o hur ofta bussarna går till svedala o malmö,,, klicka på reseplanerare o sök,, eller på tidtabell...

Lycka till

• Noran

Jag bor i Bara. Trivs jättebra. Det går ju buss till Malmö, men jag skulle inte vilja bo här utan bil. För mig är det viktigt att vara fri och kunna sticka in till stan när jag vill. Och det kan jag härifrån. Det går fort. Lite på landet är det väl, men jag bor hellre här än i Svedala, för det är närmre till stan och till Lund.

Jag tycker det är lagom stort för barn att växa upp här. Antagligen tycker tonåringar att det är lite för litet, men dom planerar att bygga en hel del nytt, så det kanske blir större utbud om några år. Annars går det ju buss. Centrum är jättetråkligt, men det finns vist oxå planer på att bygga om.

Det finns ica, pizzeria, videobutik och ett par till småaffärer. Nära till Torup med mysigt fik och fint att promenera.

• Binis

Tackar för svaren och puffar lite

• Binis

Finns det någon öppna förskolan i Svedala eller Bara?

• Noran

I Bara tror jag inte. Men det finns babycaffe en dag i veckan, och nåt liknande för lite större barn. Och det finns bibliotek.

Svar på tråden Är det någon här som bor i Svedala eller Bara?