• 3småttingar

Hur får jag bort ny-garderobs-trä-lukt? Sätter ju sig i kläderna!

Köpte nya garderober till barnens rum för kanske 3-4 månader sen. Torkade givetvis ut dom med Ajax osv.

Men fortfarande så luktar det typ trä i garderoben som sätter sig i kläderna! Hur tusan får jag bort den lukten? Vill ju att kläderna luktar nytvättat bara om dom nu måste lukta nått

ღ Edwin 0611 ღ Lillan BF 0809 ღ
  • Svar på tråden Hur får jag bort ny-garderobs-trä-lukt? Sätter ju sig i kläderna!
  • willelille

du kan ju prova med att vädra ellr lägga skålar med ättika i så det får dra en stund. Men jag hade en byrå från ikea som jag gjorde så med men det var bara att gilla läget i ca 2år, sen har lukten försvunnit. tyvärr.

• 3småttingar

Puffar!

Har skurat ur den nu i tre olika omgångar! Först med Ajax, sen grönsåpa och sist lite sköljmedel. Har alltså väntat nån timme mellan varje gång..

Plus att vi har tagit ur alla kläder och haft dörrarna öppna nu i två dar.

Men så fort vi stängde dom nu i två timmar och luktade igen så var det den där jäkla starka trälukten!!

Vill ju bara att kläderna ska lukta nytvättade kläder och inte trä.. :(

• mimmi 1

prova med att ställa in en skål med pressad citron... städtanterna på tv tog bort lukt från kylskåp med citron... det kanske funkar med garderoben åxå??
    (men tycker du verkligen att det lujtar så dåligt?? jag tycker att lukten av trä luktar nytt !!)

• mimmi 1

hmm, luktar ska det förståss vara....

• 3småttingar

Egentligen så gillar jag ju "ny lukten" men nu känns det som det luktar så starkt!  Har börjat fundera på vad fröknarna på dagis tänker om sonen sitter hos dom eller så. Känns som kläderna luktar trä jättemycke! Men nu har jag ju hängt upp mig på det ganska mycket också..

• willelille

men du är ju gravid också och då luktar ju allt så mycket värre och starkare...

Svar på tråden Hur får jag bort ny-garderobs-trä-lukt? Sätter ju sig i kläderna!