Vad är det för skillnad på spinning och RPM??
Som rubriken lyder....
Som rubriken lyder....
rpm är varv per minut..spinning är ju en träningsform...
det finns spinningpass som heter RPM oxå, iaf på feelgood och det var nog det ts menade tror jag!
ahaaa...haha..my mistake
Ja precis, på sportlife finns det pass som heter spinning och RPM. Jag förstår ju att man cyklar på båda men förstår inte skillnaden. Tänkte höra om nån hade koll där ute =)
Hej hej!
RPM är en förkoreograferad klass och en del av Les Mills träningsutbud. Les Mills står även bakom klasserna Bodypump, Bodyjam, Bodystep, Bodycombat m. fl.
På en vanlig spinningklass bygger instruktören själv upp klassen med musik, och upplägg medans RPM är 10 förkoreograferade låtar som instruktörerna håller i ca 3 månader.
Fråga på om något är oklart.
Jaha å tack så mkt för svaret. E de lika jobbiga typ, funderar på om någon e bättre att börja med en den andra när man ska testa första gången.
Hej igen!
Om du precis ska sätta igång med spinning/RPM kan jag tycka att det är bättre och se om det finns 30 min eller 45 min klasser innan du går på en hel timmes klass obereoende om det är spinning eller RPM.
Finns inte detta utnud på ditt gym så tycker jag att du ska provabåde spinning och RPM men ta det lugnt till en början. Sitt ner under större delen av passet tills du känner att du klarar mer påfrestande utmaningar.
Fokusera på din teknik och be dina instrutörer om hjälp så att det känns bra. På detta sätt, får du de resultat du vill ha utan att för den delen få in felaktig teknik samt skada dig.
Lycka till med din träning och säg till om du har fler frågor.