• skåne tjej

Vad tjänar man som MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska?)

någon som vet?

First God created man, then he had a better idea...
  • Svar på tråden Vad tjänar man som MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska?)
  • KattenFräsmorr

I min kommun ca 28 000:- i ingångslön (är inte mas själv men en vän som är det). Har du ett MAS-jobb på g?

• skåne tjej
    KattenFräsmorr skrev 2008-07-18 18:26:45 följande:
    I min kommun ca 28 000:- i ingångslön (är inte mas själv men en vän som är det). Har du ett MAS-jobb på g?
    Är det i en storstad? hur trivs hon med att arbeta som MAS? vet du hur länge hon jobbat som ssk innan hon sökte tjänsten och fick den?
  • KattenFräsmorr

Nej det är i en liten kommun. Hon hade jobbat i 2-3 år som ssk innan hon fick jobbet. Hon tycker det är kul men ett stort ansvar, känner sig aldrig riktigt ledig från jobbet.

• skåne tjej
    KattenFräsmorr skrev 2008-07-19 00:54:01 följande:
    Nej det är i en liten kommun. Hon hade jobbat i 2-3 år som ssk innan hon fick jobbet. Hon tycker det är kul men ett stort ansvar, känner sig aldrig riktigt ledig från jobbet.
    Okej så hon hade totalt bara arbetat max 3 år innan hon fick tjänsten? jag trodde att man mer eller mindre skulle behöva minst 10 års erfarenhet som ssk för att vara aktuell för en sådan tjänst.
    Hade hon nog vidareutbildning eller är hon bara ssk? vart hade hon jobbat som ssk?
    Vet du om det finns det någon "MAS-utbildning"?

Ursäkta att jag bombaderar dig med frågor
  • KattenFräsmorr

Vet faktiskt inte om det finns någon MAS-utb... har aldrig hört talas om det i alla fall. Hon fick jobbet då dåvarande MAS hastigt bytte tjänst, fick den först som ett vik och sedan fast tjänst. Hon hade "bara" någon extra högskolekurs, ingen egentlig vidareutbildning utöver det. Hon fick väl tjänsten för att hon var personligt mycket lämpad för jobbet, har nog aldrig haft en bättre MAS.

Fråga på bara, jag svarar på det jag kan ! Nu ska jag snart åka hem och sova, det har varit en lång natt på jobbet...

Svar på tråden Vad tjänar man som MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska?)