• Glass

Emmaljunga CITY CEROX 360? nackdelar?

ÄR det en bra vagn?
    Den verkar lättkörd, bra, enkel, och ganska lätt.

Vad tycker ni om en sån vagn och varför?

Det är vårt första barn och vi bor i en liten stad där det är lite snö ibland, men inte stora drivor och vi planerar inte att gå på kullerstenar, berg eller i skogen.

Jag har ingen sidfot...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-18 12:47
    Ja just det.
    Det finns inga begagnade nästan, är det för att den är så bra så att ingen vill sälja eller för att den är så kass att ingen köpt den?
  • Svar på tråden Emmaljunga CITY CEROX 360? nackdelar?
  • Upia

Man ser den inte så ofta på stan, jag tror att de flesta väljer Teutonia Mistral S istället som har samma funktioner.

Vi gjorde det eftersom att jag tyckte att varukorgen var så svår att komma åt på Emmaljungan. Men jag har nog inte hört något dåligt om den sådär.

• Glass

har de samma funktioner?
    Vikt?
    Hur ligger de i pris?

Jag har ingen sidfot...
  • Upia

Båda har vändbart handtag, vändbar sittdel, svängbara hjul fram.
    Teutonian väger ca 15 kg har jag för mig... Kostar väl runt 5500kr om man beställer från Tyskland men är dyrare i Sverige.

• Upia

Men titta även på vagnar som har svängbara hjul men inte vändbart handtag.

Vi har vänt handtaget endast ett fåtal gånger. Hänger det en skötväska på det så blir det krångligt och dessutom svårstyrt med de svängbara hjulen fram. Visst kan man låsa dem men har man gjort det hade det gått lika snabbt att bara lyfta upp sittdelen och vända på den.

Så haka inte upp dig så mycket på den funktionen tycker jag.

• mmadde

City Cerox 360 är en bra och pålitllig vagn. Den väger mindre och är nättare än Teutonia Mistral S. I butiken där jag jobbar säljer vi mer 360 än Mistral S.

Om du inte har bråttom med vagnen kan du ju vänta lite och kika in Emmaljunga Nitro City, som kommer i oktober. Den är en "nedbantad" 360, utan svängbart styre, 6 cm smalare chassi (men samma sittdel), bara lite drygt 12 kg. Jag fick förmånen att se, klämma och köra på mässan - den är helt underbar!
    Teutonias motsvarighet är Fun, den är också mycket trevlig, men inte lika lätt som Nitro.

Annars låter det generellt som att du skulle bli nöjd med en vagn med svängbara framhjul, utifrån vad du berättat om ert boende osv.

• Glass

Det är riktigt svårt det här....

Tetonian finns ju som begagnad har jag sett, men den kanske har sålts i fler år?

Beställa från tyskland har jag inte ens tänkt på... ska man göra det?

Jag har ingen sidfot...
  • brantan

*puffar*

Är också intresserad av detta...

• Hannnas

TS... när vi letade vagn klämde o kände vi på ceroxen en del... o gillade den inte alls... den är ganska stor o klumpig (tyckte vi) o tung...

Det där med att handtagets vändbarhets vara eller ej är nog en smaksak... vi har det på vår vagn och använder det mycket och ofta... guld värt!! om du frågar oss iaf

Vi köpte en bugaboo... visst många resonerar bort den med att den är dyr men beställer du från utlandet kostar den dryta 7000 nåt och du behöver ingen annan vagn... så i slutändan kan det vara billigare att köpa en sån än en ny annan vagn där man ofta behöver en lättare och smidigare vagn efter 1 år ungefär...

Ja det är ju så olika... men prioritera dina behov och gå efter det... Lycka till i vagndjungeln!

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Glass
    Hannnas skrev 2008-07-19 15:13:08 följande:
    TS... när vi letade vagn klämde o kände vi på ceroxen en del... o gillade den inte alls... den är ganska stor o klumpig (tyckte vi) o tung... Det där med att handtagets vändbarhets vara eller ej är nog en smaksak... vi har det på vår vagn och använder det mycket och ofta... guld värt!! om du frågar oss iaf Vi köpte en bugaboo... visst många resonerar bort den med att den är dyr men beställer du från utlandet kostar den dryta 7000 nåt och du behöver ingen annan vagn... så i slutändan kan det vara billigare att köpa en sån än en ny annan vagn där man ofta behöver en lättare och smidigare vagn efter 1 år ungefär...Ja det är ju så olika... men prioritera dina behov och gå efter det... Lycka till i vagndjungeln!
    ok, bra med dina synpunkter, tack!
    Tyvärr så tycker vi att bugaboon är alldeles för stel och kal i sin design, så vi gillar den inte alls...
    Jag har ingen sidfot...
  • Miss Lau

Har ingen erfarenhet av vagnen men av andra Emmaljungavagnar. Och jag tycker att Emmaljungas sittdelar är de bästa som finns! Ombonade, rymliga, enkla att justera och sköna för barnet.

Min 2,5 åring har en UJ till vardags men sover fortfarande middag i sin gamla Emmaljunga Crossway

• Glass

jag gillar också den ombonade stilen

Jag har ingen sidfot...
  • mmadde

Ja, Cerox är både tung och bred (klumpig), men City Cerox 360, som har svängbara framhjul skulle jag inte kalla tung och klumpig.
    Fast de flesta vagnar är förvisso tunga och klumpiga i jämförelse med Bugaboo.

Hannnas skrev 2008-07-19 15:13:08 följande:
    TS... när vi letade vagn klämde o kände vi på ceroxen en del... o gillade den inte alls... den är ganska stor o klumpig (tyckte vi) o tung...
  • Glass

Nu har jag ändrat mig

Det blir en britax vigour 4 eller något sånt. Smidig, lätt enkelt och bra!

Jag har ingen sidfot...
  • SofiaM

Jag har en cerox 360, men som syskonvagn, så det är väl den erfarenheten jag har av den. Lättsam vagn, man kommer fram lätt, går man i t.ex. snö så vänder man vagnen så stora hjulen fram..
    Som syskonvagn är den väldigt praktisk!

Jag ska göra mig av med den nu då stora tjejen heldre går.. Så jag har beställt en Nitro City som kommer sista veckan av september (om jag har tur)! Den är 2kg lättare, smalare och är utan den värdelösa funktionen vändbart styre.. Man kan ju vända sittdelen som vanligt då barnet ej sitter i..

• bunny75

Vi har city cerox 360 och är jättenöjda. Inte klumpig alls, mycket lätkörd... Tung? Nä... jag behöver inte släpa den till våning 5. Inga problem att lyfta in i bilen. Fälls ihop mycket smidigt. Bara positivt...

Svar på tråden Emmaljunga CITY CEROX 360? nackdelar?