• kajsaliten

v 34 - hur mår ni??

jag går in i v 34 idag, känns helt otroligt! ibland känns det som om tiden står still, ibland som om den flyger fram - snart blir jag mamma!! tänkte höra hur ni andra har det, både psykiskt o fysiskt. jag har svårt att andas, har hemska sammandragningar, är så trött att jag kan somna när o var som helst (fast nu ljög jag; har ju svårt att sova också hihihi)samt har fått ischias o kan alltså knappt gå...är svullen som en valross, har fått åderbråck o celluliter samt är livrädd för förlossningen!annars mår jag jättebra :) !!!

• Svar på tråden v 34 - hur mår ni??
  • Nikas

Jag har börjat få ont i ljumskarna, och mensvärk. Har svårt att sova då det gör ont i höfterna. Det är det fysiska.

Psykiskt är det jobbigt nu, jag är otålig eftersom jag verkligen ser fram emot förlossningen och att ha den lilla hos mig/oss...

Jobbigast är nog ändå mitt jättejobbiga humör... är VÄLDIGT lättirriterad och känslig, ledsen liksom. Det måste ju vara hormonerna va???

• kajsaliten

oj jag känner igen mej precis i det du säger om humöret!jag är jättekänslig...och så svartsjuk att jag känner inte igen mej själv. min pojkvän är underbar, han skulle aldrig vara otrogen, tar hand om mej så jättefint nu...men jag kan bli så ledsen o sur när vi är ute på stan; överallt dessa snygga unga smala tjejer som jag liksom inbillar mej att han nog hellre vill ha - fast jag vet att han vill ha mej o bara mej!
    börjar gråta för ingenting också; såg en fågel på tv som matade sin unge o började stortjuta - ja, det måste ju vara hormonerna!?

• noorah

här går allt i snigelfart vill bara att tiden ska gå snabbt nu ..
    men jag tröstar mig med att tiden trots allt går framåt hehe

• anathema

är trött sur och fet!! vill bara få min lilla hos mej nu så jag kan få känna mej normal igen:( men samtitigt är det ganska mysigt nu med dom stora sparkarna å puffarna:)

är oxå skraj för förlossningen:( vill inte ha så ont igen!!!

• tussilagos

Jag känner mig precis som ni plus att jag också har en hemsk oro över att bebisen ska råka ut för ngt hemskt i magen nu när det är så lite kvar och har allt förberett eller något vid förlossningen.
    Hoppas tiden går snabbt, vill kunna höra och se att det är bra med min bebis.

Ajuste måste lägga till en sak...Mina revben! Oufff, det gör så satans ONT!

• Nikas

Ja oron för bebisen håller i sig konstant, att det skulle hända nåt NU liksom... *suck*

• tussilagos
    Svar på #6
    Jovisst men jag är konstant rädd att bebisen dör i min mage, att jag gör ngt "fel" eller att jag inte märker att ngt är fel!

Det är svårt att lyssna på "signalerna" när man aldrig kännt så förr...
  • snorkfröken79

Går snart in i v:34 Har rätt mycket SD, och bebisen ligger med huvudet neråt redan, hoppas den håller sig kvar därGlad har ont neråt ljumskar å i nedre delen av ryggen, fruktansvärd halsbränna, och svullen i händer å fötter, svettas som en gris till och från*suck* sen får man ju sina gråtattacker när man minst anar det, var på havsbadet med sambo och son på 5år, i förrgår, min son var lite extra gnällig och ville köpa allt han såg, och vi sa nej, men han fortsatte tjata, och då kom tårarna helt oväntat, haha.kändes lite pinsamt när alla runt omkring tittade på enHemlis annars så är det väl bara längtan efter lillknodden som känns jobbig, man vill ju ha ut den nu ju!!!!!Lycka till!!

• 3xmamma

ja du Kajsaliten, det där lät som en beskrivning av mig själv utom åderbrocken( men jag kan kontra med hemorrojder) och förlossningsrädsla... Är 35 fulla veckor idag och hoppas det inte dröjer så länge till nu, de andra två har kommit lite före. Är större och tröttare än vid tidigare graviditeter men åtminstone ganska lugn i själen, sist började jag gråta för allt och ingenting. Jobbar fortfarande 75% och hade det varit vardag idag hade jag förmodligen sovit gott nu, är dötrött på kvällarna. Men...det går över och även om en nyfödd bebbe är ett heltidsjobb (eller tre) så blir åtminstone kroppen funktionell igen efteråt.

• Frida81

Oj, vad tiden kryyyper fram, går snart in i v.35. Det enda som är betungande (ursäkta ordvalet) är att vara så fången i sin egen kropp, kommer på mig själv att längta mer efter att bli mig själv igen isf att längta efter barnet - LÄSKIGT och otroligt egoistiskt, jag vet, men tyvärr sant!

Hade ngn drömföreställning att andra graviditeten känns att gå mykt fortare - tji fick jag! Första kom 2v tidigt, nåde den andra om den inte följer sin systers goda exempel ;)

• noorah

jag har försökt ingå en pakt med min bebis om att den ska komma några dagar före bf så jag hoppas och tror att vi nu har en överenskommelse

orkar inte vänta mer..

tungt och jobbigt..

• MCL

Och jag får väl kontra med att jag mår alldeles fantastiskt vid samma tidpunkt. Något svullen i händer och fötter men ringarna fortfarande på plats och skorna går på. Sover lite kasst, men ändå bättre än för bara några veckor sedan. Visst känner jag att det drar ihop sig, lite mensvärk som kommer och går, känner av korsryggen när jag går lite längre promenader men över lag mycket bättre än väntat, halleluja. Delar rädslan för att något ska hända bebisen nu på sluttampen dock.

• kajsaliten

hej på er igen! kom hem igår efter en vecka på västkusten (bor i södertälje), det har varit jätteskönt men jag höll på att svimma i bilen hem - ingen aircondition o vaaaarmt:(
    har solat o badat o lekt strandad val på stranden...usch, jag känner mej så fet o ful !

Frida81 skrev 2008-07-20 21:13:38 följande:
    Oj, vad tiden kryyyper fram, går snart in i v.35. Det enda som är betungande (ursäkta ordvalet) är att vara så fången i sin egen kropp, kommer på mig själv att längta mer efter att bli mig själv igen isf att längta efter barnet - LÄSKIGT och otroligt egoistiskt, jag vet, men tyvärr sant!Hade ngn drömföreställning att andra graviditeten känns att gå mykt fortare - tji fick jag! Första kom 2v tidigt, nåde den andra om den inte följer sin systers goda exempel ;)
    precis som du så längtar jag så efter min gamla kropp...skäms o känner mej egoistisk jag också; borde ju vara fokuserad på bebisen!
Svar på tråden v 34 - hur mår ni??