• augmamma

okej att äta bacon som gravid?

Ja, som rubriken lyder. Är det okej att äta bacon när man är gravid? Läste massor i början och har sen fått för mig att jag av nåt skäl inte ska äta bacon. Kan dock inte komma ihåg var jag skulle sett det eller varför det inte skulle vara bra. Någon som vet?

• Svar på tråden okej att äta bacon som gravid?
  • Bei Bei

Allt rökt kött är ok att äta vid upphettning och inte äter du rå bacon?

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • augmamma

haha nej rå bacon har jag inte tänkt äta. Vad bra, jag undrade nästan om jag inte hade feltolkat det eller mindes fel.

• snugglebunny

Ja, precis. Om man steker det är det absolut helt ok. Däremot typ parmaskinka, som man brukar äta kall, ska man hålla sig ifrån. Var dock inget problem för mig för jag gillar inte det.

• raspberryrevolution
    snugglebunny skrev 2008-07-18 14:06:30 följande:
    Ja, precis. Om man steker det är det absolut helt ok. Däremot typ parmaskinka, som man brukar äta kall, ska man hålla sig ifrån. Var dock inget problem för mig för jag gillar inte det.
    fast om man fryser det i tre dagar så kan man äta det, enligt slvs senaste kostråd om man nu vill äta det
  • jakeline
    raspberryrevolution skrev 2008-07-18 14:14:07 följande:
    fast om man fryser det i tre dagar så kan man äta det, enligt slvs senaste kostråd om man nu vill äta det
    jag blev jätteglad när jag läste det! är en sucker för diverse ölkorvar och nu vågar jag äta dem efter att ha fryst dem!
Svar på tråden okej att äta bacon som gravid?