• tess021

Recept på pepparsås.

När jag var i Tallin för länge sen åt jag en ruskigt god pepparsås. Det var liksom ingen sås utan mer som en hyfsat tjock skysås med massa peppar och massor med smak. I den låg köttet alltså.

Snälla, någon som har goda recept på något liknande? :D Letat som en tok på nätet men hittar inget som liknar det..

• Svar på tråden Recept på pepparsås.
  • korven72

Man kan ju göra sås i stekpannan efter man har stekt kött.

Gör botten redning genom att vispa ner mjöl i pannan med smält smör i, tillsätt lite vatten ev. fond och kryddor...

• tess021

svart tulpan skrev 2008-07-18 14:25:29 följande:

Man kan ju göra sås i stekpannan efter man har stekt kött. Gör botten redning genom att vispa ner mjöl i pannan med smält smör i, tillsätt lite vatten ev. fond och kryddor...
    Ja det förstås :) Att jag inte tänkt på det. Får duga tills jag hittat det jag söker. Tack =)
  • korven72

Hehe... men ibland är det vissa recept som är så himla god pga av nån speciell grej =)

Va inte så tydligen men menar att man använder stekfettet från köttstekningen. Fast det fattade du kanske =)

• tess021

svart tulpan skrev 2008-07-18 14:30:03 följande:

Hehe... men ibland är det vissa recept som är så himla god pga av nån speciell grej =)Va inte så tydligen men menar att man använder stekfettet från köttstekningen. Fast det fattade du kanske =)
    jadå jag fattade vad du menade =)
Svar på tråden Recept på pepparsås.