Vilken tid är rush hour?
verkar som en bra länk, ska kolla in den också!
Vi bor på ashlee house, mest för att vi bara ska sova där så vi ville inte betala för de dubbla bara för ett hotellrum i 2 nätter
är de långt ifrån affärerna eller är det gångavstånd?
Tack för svaret..:D
brojer skrev 2008-07-19 08:27:28 följande:
Visst kan London vara dyrt, jag har ju bott här i 11 år nu så jag vet att det kryllar av "tourist traps".För transport runt London hade jag dagligen köpt ett travelcard om ni vill använda både buss och tunnelbana. Dessa gäller endast efter "rush hour". Om ni endast vill använda buss är oyster card det bästa. Dessa kostar 6 pund stycket, man kan sedan ladda dem med pengar. Bussresorna blir då halva priset och det är lätt och smidiga att använda. En annan bra websida om ni nu köper travelcard är 2 for 1.
www.daysoutguide.co.uk/På denna sida kan ni få allt möjligt kul till halv priset, kom endast i håg att ni måste printa ut allt innan ni åker. Om vädret är bra kan man alltid köpa en "typisk" engelsk smörgås och sätta sig i en trevlig park. Kom i håg att runt Oxford street är allt som säljs "på gatan" jättedyrt. Det finns "vanliga" matbutiker runt omkring de centrala delarna där det är billigare. Var ligger erat hotell? Om man går till en av de stora varuhusen som John Lewis, Debenhams kan man alltid få ok mat. ha en trevlig resaanna