• sär skriven

Alltså... blä? Solkiga köksluckor...

... hur rena de än är. Inte så att de ser smutsiga ut, men det blir ränder och fläckar där jag torkar. Oavsett vad jag använt för typ av rengöringsmedel! Jag vill ha skinande rena köksluckor, inte såna som ser fläckiga ut när solen lyser på dem. Vad GÖR man?

• Svar på tråden Alltså... blä? Solkiga köksluckor...
  • Champagne

Jag upplever att de flesta rengöringsmedel gör att det blir grimmigt.

Jag har därför slutat använda rengöringsmedel och har bara såna mirakeltrasor och vatten. Och det blir jättebra! Testa att rengöra luckorna med bara varmt vatten och en trasa(du får ev ha lite diskmedel för att lösa upp ev rengöringsrester) och så torkar du torrt med en handduk .

Moderator, pure lust
  • Catchie80
    sär skriven skrev 2008-07-18 14:53:56 följande:
    ... hur rena de än är. Inte så att de ser smutsiga ut, men det blir ränder och fläckar där jag torkar. Oavsett vad jag använt för typ av rengöringsmedel! Jag vill ha skinande rena köksluckor, inte såna som ser fläckiga ut när solen lyser på dem. Vad GÖR man?
    Jag köpte en handske som är blå på ena sidan i typ filtduk och gul med små hål på andra sidan. Man torkar med den blå sidan ("tvättar") och sedan torkar man tork med den gula sidan. PERFEKT! Använder den till ALLT hemma, speglar, fönster, köksluckor. Allt som man inte vill ha ränder på. Bästa köp jag gjort faktiskt!
    Min son är mitt liv
  • MrsMurphy

Jag brukar tvätta med diskmedel och sen torka med  nåt i bomull nedifrån och uppåt och det brukar bli rätt ok... Fundersam 

Allt är såååååååå naturligt så...
  • sär skriven

Okej! Ska testa "mirakeltrasan" och se om det blir bättre. Känns ju lite trisdt att aldrig få det riktigt bra.

Svar på tråden Alltså... blä? Solkiga köksluckor...