• cissi24

fått en comviq mobil men funkar bara med ett sim kort från 3

fått den genom ett avtal med tele2 comviq, men jag sätter i sim kortet från den andra mobilen så funkar det inte. inget funkar. men sätts det in ett kort som gäller för 3 så funkar det.

Stämmer det att man ska ringa till nokia som är märket på mobieln för att det ska funka????

• Svar på tråden fått en comviq mobil men funkar bara med ett sim kort från 3
  • xenaa

den verkar vara operatörsbunden då hjälper det inte att ringa nokia, för nokia har inget att göra med det

♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • lunkentuss

Antingen kan du byta till tre, på deras hemsida kan man få ett 3simkort med sitt gamla nummer =)
    Elr så ringer du 3 och ber dom låsa upp telefonen så du kan ha vilket sim som helst, kostar nån hudring elr två.. =)

• Carro W

Men om du har fått den från Tele 2 låter det ju jättekonstigt?

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Twilight

Kostar 250:- att låsa upp en 3-bunden telefon, men som sagt låter det himla knäppt om den är låst till 3 när du fått den via tele2. Du lär ska ringa till tele2.

♥Familjen♥
  • cissi24

Den är i offlineläge. De visste ej hur man öppnar detta. Är det någon som vet. Kommer in på en sida då det verkar stå att man ska byta profil på den. men jag vet inte hur jag ska göra så att det funkar.

De sa på tele2 att det är vanligt med nokias telefoner att den är offline läge när man får den.

Någon som vet.

• Myten

Du tar bort offline-läget genom att trycka en kort tryckning på av- och påknappen när telefonen är igång. Där väljer du allmän eller normal profil.

• Mint

Hur köpte du telefonen? Det låter nästan som att du köpt den från ett fristående säljbolag (canvas eller telemarketing). Dessa företag säljer med största sannolikhet produkter från även andra operatörer. Ring Tele2:s kundtjänst och berätta om läget så kan de hänvisa dig rätt. Du måste ju få en ny telefon från återförsäljaren.

Svar på tråden fått en comviq mobil men funkar bara med ett sim kort från 3