• Elle83

Någon som lagt nytt golv i trappan?

Som rubriken löd...
    Har ni lagt nytt golv i trappan?
    Vi har plastmatta nu och har sett att man kan köpa "färdiga" steg till trappan i äkta trä.
    Någon som provat detta eller gjort nått annat?

• Svar på tråden Någon som lagt nytt golv i trappan?
  • blivande fsk lärare

vi lade klickgolv i våran trapp i samma som golvet uppe.. eller vi och vi, de som rustade gjorde det, tycker det blev bra. vi hade oxå plastmatta förut men de lade bara klickgolvet uppepå

• käxet

Vill oxå renovera trappan men tycker att de färdiga stegen är för dyra.
    blivande fsk lärare kan man få se en bild på er trappa?

• Miss Lau

Vi har färdigköpta steg som man lägger på/över de befintliga i vår trappa. De har "kanter" på fram och baksidan så att det verkligen täcker hela steget och jag tycker det ser riktigt bra ut faktiskt.

• käxet
    valmar: Vad kostade det? Om man får fråga vi har en väldeigt bred och lång trappa så vad jag fattade det så skulle vår bli riktigt dyr. Har ni nån bild?
  • käxet

Förlåt nu tog jag över tråden lite.

• blivande fsk lärare

oj har inte varit här på ngra dagar visst kan jag lägga in en bild på trappen. men måste vänta tills dottern somnar...

• Miss Lau
    käxet skrev 2008-07-19 21:08:19 följande:
    valmar: Vad kostade det? Om man får fråga vi har en väldeigt bred och lång trappa så vad jag fattade det så skulle vår bli riktigt dyr. Har ni nån bild?
    Kommer inte alls ihåg vad det kostade mer än att det var dyrt, men blev väldigt bra

Har tyvärr ingen bild att visa nu eftersom vi är på landet.
  • blivande fsk lärare

nu har jag en bild på vår trapp, var inte så lätt att få en bra bild, det guldiga på kanten är inte alls så blankt som det ser ut på bilden, ser ut som värsta bordell trappan...

• blivande fsk lärare

i mitt galleri..

• Annnah

Vi gjorde nyligen om vår trapp.
    Lade klickgolv, superbiligt och blev superfint.
    (Bilder i bloggen nedan. )
    Vi gjorde mallar för alla steg i "svängen" och sågade efter. Resterande steg räckte det med en mall.
    Kostnad: 1500 (mycket spill)

Kostnad med stegkit som man kan köpa skulle i vårat fall blivit 8000....

Vi är supernöjda!!

nybylivet.blogspot.com/2008/04/en-bit-p-vg.html

• käxet
    blivande fsk lärare: Kollat i ditt galleri Jättesnyggt!
    Fast jag vill nog ha mörkare trappa...
  • käxet
    Annnah: Kollade in din blogg. Hur har ni gjort med kantlisten för dden ser ut att vara samma nyans?
  • Annnah
    käxet skrev 2008-07-25 23:21:39 följande:
    Annnah: Kollade in din blogg. Hur har ni gjort med kantlisten för dden ser ut att vara samma nyans?
    Det är även klickgolv på sidorna.
    Allt limmades med konstruktionslim.
    För att dölja skarvarna där sidokant möter steg så köpte vi kontaktpapper (med klisterbaksida) i samma mönster och nyans som klickgolvet och la.
    Det har hållit jättebra fast det är mycket spring upp och ner...
    Från början var det en nödlösning eftersom vi inte fått tag på rätt kantlister men det blev riktig superbra med denna lösning, och som sagt det sitter som berget.
Svar på tråden Någon som lagt nytt golv i trappan?