• hoppas på en liten

öroninflammation??

jag har en dotter på 6 ½ månad, hon har börjat att lägga ena örat mot axeln hela tiden och har även blivit lite grinigare det har börjat nu för några dagar sen, tänkte höra om nån annan har haft haft en bebis som gjort så? tänkte på om det kunde vara öroninflammation eller hur brukar dom reagera på det? för hon har ingen feber..

• Svar på tråden öroninflammation??
  • Tess N

Min son har haft många öroninflammationer men han har aldrig haft de där "klassiska" symptomen som gallskrik hela nätterna, och att de tar sig för örat. Däremot har han varit kinkig, gnällig och svårt att komma till ro. Sen har han alltid varit snorig, och fått hör feber. Ibland har jag märkt det när trumhinnan spruckit, då det har runnit gul och kladdig vätska ur örat. Hoppas hon blir bättre snart!!

• jorialel

Öroninflammationerna på våra barn har alltid kommit efter snuva. Använd renässans OFTA om hon är snuvig och även nezeril ett par ggr/dag. Man kan testa att trycka vid ingången till örat, det brukar tydligen ge en reaktion vid öroninflammation, inte nåt som funkat här men det rekommenderas att göra så.

• snickelisnack

Min son har haft massor av öroninflammationer,hans symtom har varit orolig och kräkningar av trycket av i öronen. Sen i samband med förkylningar också. Dom brukar ta sig åt öronen och klia i dom. Lycka till!

• hoppas på en liten

jag har vart hos läkaren nu med henne och det var ingen öroninflammation som tur var. men läkaren sa att vi skulle komma tbx om hon fortsatte lägga huvudet på sne för då kunde hon ha dåligare hörsel där så det hoppas jag ju inte..

Svar på tråden öroninflammation??