• Halloj

Var köper man skumgummi?

Hej!
    Jag tänkte göra ett eget spjälskydd och behöver därför skumgummi. Är det någon som vet var man kan köpa skummgummi per meter som inte är så tjock? Antingen på nätet eller i Stockholm???

• Svar på tråden Var köper man skumgummi?
  • Sweetest Sin

Hej!! Jag ska oxå sy ett eget spjälskydd och hittade bra skumgummi på Ohlssons Tyger. Finns bl.a på Sveavägen, nästan uppe vid Kungsgatan. (Minns ej gatunumret.) En "madrass" kostade 99:-. Lycka till!!!

• Halloj

Åh tack, då ska jag begemig dit i nästa vecka. Hur tjock var "madrassen"?

• Halloj

Åh tack, då ska jag begemig dit i nästa vecka. Hur tjock var "madrassen"?

• Hibasmamma

Jag undrar oxå vart man kan få tag på skummgummi, men till marockanska soffor. Det ska alltså vara en hård skummgummi i måtten 200x70x30 ungefär. Nån som vet om det finns någonstans eller om man kan få det tillskuret nånstans???

• Despinetta

Jag letar också efter lite hårdare tjock skumgummi så jag puffar upp tråden!

• Nallemajatjejen

Jag köpte på myrins tyger i göteborg. Kostade 70 kr för en bit som var 200 x 60 x 2 cm. Det var perfekt. Lite tjockt blev det dock när man hade madrassen också...

• pluppa

Finns en säng/madrassaffär i Sundbyberg på Esplanaden som säljer skumgummi i metervara. Dom klipper även till bitarna om man har måttbeställt. Köpte där när jag skulle vaddera ett par stolsryggar och göra dynor till pallar. Billigt oxå!
    Detta var 3 år sedan så jag vet inte om dom finns kvar, men det kan vara värt att kolla upp.

• mumma

Hej!
    Jag letar oxå skumgummi , men jag bor i Linköping, ngn som vet om det finns ngnstans här i krokarna?
    Eller att beställa på nätet??

Svar på tråden Var köper man skumgummi?