• aiight

Vilken märke gillar ni bäst? (biotherm, dior.. osv)

som rubriken

och varför ni gör deT?

• Svar på tråden Vilken märke gillar ni bäst? (biotherm, dior.. osv)
  • Fröken perfekt

Kanebo, har haft Dior, Shiseido, H Rubenstein, Clinique, mfl tidigare men senaste 4 åren är det enbart Kanebo. Trivs bra med hela serien.

• Linda1976

Problemet är att jag aldrig kan bestämma mig. Jag skulle önska att jag kunde vara lite konsekvent och hålla mig till ETT märke. Det går inte, jag är en skönhetsjunkie:

Ansiktstvård: Just nu Esteé Lauders serie "Future perfect"
    Mascara: Lancôme
    Underlag: Photoperfect, Dior (både kräm och krämpuder) samt MaxFactors krämpuder som är superbra.
    Ögonskugga: Dior, Lancôme, Isadora, MAC, MakeUpStore
    Kajal: Lancôme
    Läppenna: Lancôme, Isadora
    Läppstift: MIST Stockholm, YSL, Chanel och typ alla andra märken - älskar läppstift!!
    Läppglans: Sally Hansen, Lancôme, Lóreal, Dior
    Nagellack: ALLA (OPI, Depend, Lancôme, ESSIE, Isadora.... har nog 200 st eller nåt Generad)
    Schampo: Wella SP
    Styling: Lánza
    Parfym: allt!! Just nu: helst D&G The One

sådär - det var mitt badrumsskåp.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Hallonmopeden

När det gäller rengöring/krämer så använder jag Dermalogica. När det gäller smink så är det Youngblood och i.d. som gäller samt Make Up Store och Face....

• Pormoicheia

Är inte märkesbunden alld.

Smink använder jag så pass sällan och sparsamt att jag helt enkelt köper det jag tycker verkar bra.
    (maskara, läppenna, kajal och ögonskugga är det enda jag använder)

Övriga skönhetsprodukter (rengöring o.s.v.) använder jag men endast av den naturliga sorten.
    Kallpressade oljor, honung, ägg, citron, äppelcidervinäger och bikarbonat.
    Någon gång ibland händer det att jag använder balsam till håret men det är sällan.

• Anna Paulita

Ansiktsvatten; 2:an från Clinique
    Ansiktstvätt; Apotekets TIME, den gröna
    Dag och nattkräm; Active Moist Dermalogica
    Ögonkräm; All about the the eyes rich, Clinique
    Scrub; Apotekets egen, ACO
    Ansiktsmask; Ole Henrikssen Blemish Attack Mask

Jag blandar hejvilt, men detta är vad min hud passar bäst med.

När det gäller smink använder jag lite allt möjligt, Max Factor, Isadora, Chanel, Lancome, Face, Make Up Store osv.

• Nathalie009

Hudvård: Dermalogica

När d kommer till smink gillar jag YSL,dior &Lancome bäst!
    Ögonskuggor handlar jag endast från Make up store/Mac/Face

• Jezz

Oj oj, nu ska vi se,
    Hud och hår: NuSkin och NuSkins Epoc
    Mascara: MakeUpStore eller Stila
    Underlag: MakeUpStore både undrlag, täck och loosepuder
    Ögonskugga: MakeUpStore, har typ heeeela deras sortiment
    Kajal: MAC eller NARS
    Läppenna: Stila
    Läppstift: Stila, MakeUpStore
    Läppglans: NARS, STILA
    Handkräm: Dior
    Nagellack: OPI och Scratch men målar aldrig, har konstnaglar av gele
    Schampo: KMS
    Styling: KMS
    Parfym: Tropical Summer, cloé, Dior addict, DKNY apple, Gucci no 2

Wilma - min ögonsten
  • stenkul

Använder alla mina hudvårds och makeup produkter från Mary Kay, det enda som får min hy att må bra. Har nog provat det mesta under som finns på marknaden under flera år men inget har varit 100% igt förrän jag hittade Mary Kay.

• ewaku
    stenkul skrev 2008-07-21 23:05:24 följande:
    Använder alla mina hudvårds och makeup produkter från Mary Kay, det enda som får min hy att må bra. Har nog provat det mesta under som finns på marknaden under flera år men inget har varit 100% igt förrän jag hittade Mary Kay.
    Jag gör som stenkul.. håller helt med. kanon nu när de nya sminket kommit oxå
  • aiight

här kommer min lista :)

ansiktsrengöring: vichy
    dagkräm: vichy (funderar på att byta till biotherm när den tar slut)
    ögon kräm: biotherm
    foundation: flytande slutade jag använda, har en sån kompakt med puder + foundation av MAC
    concealer: helena rubinstein och lancome
    mascara: MAC
    ögonskugga: isadora, loreal
    läppglans: lancome juicy
    ögonbrynspenna: isa dora
    puderborste: inköpt igår av make up store (inte testat ännu), annars hade jag kicks med syntet innan
    parfym: christina aguilera
    shampoo + balsam: redken all soft
    inpackning: system professional wellas
    silikon droppar: innan joico, köpte nya igår av TIGI girls toys (ej provat ännu)

• Yummie

Har också lite svårt att bestämma mig och bara hålla mig till ett märke. Men de märken jag gillar bäst och använder är: Dior, Lancome och Chanel. YSL och Estee Lauder är också favoriter. Som sagt, svårt att bara vara trogen ett märke.

Så varför tycker jag om just dessa märken? Jo, för att det är kvalite. Det är viktigt för mig. Köper hellre ett bra och lyxigt läppglans än 10 st från tex Isadora.
    Nagellack är jag dock inte så jättenogrann med. Men Chanels är bra, likaså Essie. Annars köper jag mest Mavalas.

• Odile

Jag använder bara Dior för min hy, funkar utmärkt, har använt i flera år.

Svar på tråden Vilken märke gillar ni bäst? (biotherm, dior.. osv)