Vilken märke gillar ni bäst? (biotherm, dior.. osv)
som rubriken
och varför ni gör deT?
som rubriken
och varför ni gör deT?
Kanebo, har haft Dior, Shiseido, H Rubenstein, Clinique, mfl tidigare men senaste 4 åren är det enbart Kanebo. Trivs bra med hela serien.
Problemet är att jag aldrig kan bestämma mig. Jag skulle önska att jag kunde vara lite konsekvent och hålla mig till ETT märke. Det går inte, jag är en skönhetsjunkie:
Ansiktstvård: Just nu Esteé Lauders serie "Future perfect"
Mascara: Lancôme
Underlag: Photoperfect, Dior (både kräm och krämpuder) samt MaxFactors krämpuder som är superbra.
Ögonskugga: Dior, Lancôme, Isadora, MAC, MakeUpStore
Kajal: Lancôme
Läppenna: Lancôme, Isadora
Läppstift: MIST Stockholm, YSL, Chanel och typ alla andra märken - älskar läppstift!!
Läppglans: Sally Hansen, Lancôme, Lóreal, Dior
Nagellack: ALLA (OPI, Depend, Lancôme, ESSIE, Isadora.... har nog 200 st eller nåt )
Schampo: Wella SP
Styling: Lánza
Parfym: allt!! Just nu: helst D&G The One
sådär - det var mitt badrumsskåp.
När det gäller rengöring/krämer så använder jag Dermalogica. När det gäller smink så är det Youngblood och i.d. som gäller samt Make Up Store och Face....
Är inte märkesbunden alld.
Smink använder jag så pass sällan och sparsamt att jag helt enkelt köper det jag tycker verkar bra.
(maskara, läppenna, kajal och ögonskugga är det enda jag använder)
Övriga skönhetsprodukter (rengöring o.s.v.) använder jag men endast av den naturliga sorten.
Kallpressade oljor, honung, ägg, citron, äppelcidervinäger och bikarbonat.
Någon gång ibland händer det att jag använder balsam till håret men det är sällan.
tack!
flera? :)
Ansiktsvatten; 2:an från Clinique
Ansiktstvätt; Apotekets TIME, den gröna
Dag och nattkräm; Active Moist Dermalogica
Ögonkräm; All about the the eyes rich, Clinique
Scrub; Apotekets egen, ACO
Ansiktsmask; Ole Henrikssen Blemish Attack Mask
Jag blandar hejvilt, men detta är vad min hud passar bäst med.
När det gäller smink använder jag lite allt möjligt, Max Factor, Isadora, Chanel, Lancome, Face, Make Up Store osv.
Hudvård: Dermalogica
När d kommer till smink gillar jag YSL,dior &Lancome bäst!
Ögonskuggor handlar jag endast från Make up store/Mac/Face
ah glömde ju d viktigaste, basen, har foundation ifrån I.D
Oj oj, nu ska vi se,
Hud och hår: NuSkin och NuSkins Epoc
Mascara: MakeUpStore eller Stila
Underlag: MakeUpStore både undrlag, täck och loosepuder
Ögonskugga: MakeUpStore, har typ heeeela deras sortiment
Kajal: MAC eller NARS
Läppenna: Stila
Läppstift: Stila, MakeUpStore
Läppglans: NARS, STILA
Handkräm: Dior
Nagellack: OPI och Scratch men målar aldrig, har konstnaglar av gele
Schampo: KMS
Styling: KMS
Parfym: Tropical Summer, cloé, Dior addict, DKNY apple, Gucci no 2
Använder alla mina hudvårds och makeup produkter från Mary Kay, det enda som får min hy att må bra. Har nog provat det mesta under som finns på marknaden under flera år men inget har varit 100% igt förrän jag hittade Mary Kay.
här kommer min lista :)
ansiktsrengöring: vichy
dagkräm: vichy (funderar på att byta till biotherm när den tar slut)
ögon kräm: biotherm
foundation: flytande slutade jag använda, har en sån kompakt med puder + foundation av MAC
concealer: helena rubinstein och lancome
mascara: MAC
ögonskugga: isadora, loreal
läppglans: lancome juicy
ögonbrynspenna: isa dora
puderborste: inköpt igår av make up store (inte testat ännu), annars hade jag kicks med syntet innan
parfym: christina aguilera
shampoo + balsam: redken all soft
inpackning: system professional wellas
silikon droppar: innan joico, köpte nya igår av TIGI girls toys (ej provat ännu)
Har också lite svårt att bestämma mig och bara hålla mig till ett märke. Men de märken jag gillar bäst och använder är: Dior, Lancome och Chanel. YSL och Estee Lauder är också favoriter. Som sagt, svårt att bara vara trogen ett märke.
Så varför tycker jag om just dessa märken? Jo, för att det är kvalite. Det är viktigt för mig. Köper hellre ett bra och lyxigt läppglans än 10 st från tex Isadora.
Nagellack är jag dock inte så jättenogrann med. Men Chanels är bra, likaså Essie. Annars köper jag mest Mavalas.
Jag använder bara Dior för min hy, funkar utmärkt, har använt i flera år.