• Juanita

Känslig mage och akut diarre???

Jag har vid två olika tillfällen fått akut magont och diarre när jag har ätit ute på restaurang. Båda gångerna åt jag hamburgertallrik med såna där tjocka, hemmagjorda burgare. Jag brukar aldrig ha diarre annars, har bara blivit sjuk utomlands ett par gånger. Är det någon som vet om man är mer känslig för dålig mat när man är gravid? Är det skadligt för mig eller barnet? Diarren går alltid över inom ett dygn... Kan man göra något för att undvika att få diarre vid restaurangbesök?

• Svar på tråden Känslig mage och akut diarre???
  • Maddiie

Jag har haft det mkt nu under graviditeten =0( Min barnmorska sa att det kan ha med hormonerna i kroppen o göra Att man blir mer känslig för saker man inte varit tidigare.
    I mitt fall berode det på fet mat.
    Men fråga din Bm för säkerhets skull.

• Pysselgalningen

Om du VET att du reagerar på nånting så avråder jag dig att äta det. Kraftig diarré kan orsaka väldigt smärtsamma sammandragningar och risken att man får vätskebrist är stor.

Har själv råkat ut för det i båda grav. och jag vägrar äta sånt som magen reagerar på bara för att jag vet att alla SDs som kommer efteråt inte är värt det

Svar på tråden Känslig mage och akut diarre???