• marie05

När började ni ge smörgåsbitar till era små??

När började ni ge smörgås till era barn? Min lilla kille är 6,5 mån och väldigt matglad.
    Kan man börja ge små smörgåsbitar? Vad började ni ge för sorts bröd och vad hade ni på för något? Tacksam för svar!!

• Svar på tråden När började ni ge smörgåsbitar till era små??
  • annie29

jag ger smörgåsrån med lite smör på,och ibland lite ost på!
    Han älskar det,han är 8 månader.
    Du kan väl prova det!

• 8z8

började ge smörgås vid 7-8 mån men gillade det inte förens vid 9 mån,på har vi smör,ost,gurkskivor,leverpastej,mjukost....ja vad som helst igentligen!du får prova dig fram vad din tycker om.

• tisa

Jag håller på för fullt med både bröd(mindre bitar) och smörgåsrån(större bitar)

• Tjingsen

Vi ger våran kille (9½ mån) bla. ost och leverpastej på Kneip (osötat lantbröd från Pågen) - han älskar det!

• jinsi

min bvc ssk sa att jag skulle ge han pytte när han var 4 mån- så att han fick det i skydd av amningen.
    Ett hörn som du blött upp först.

• Tessie2

Vi har börjat ge Anton 6 månader smörgås typ skogaholmslimpa med margarin på lite smått i småbitar.
    Ska även prova med leverpastej på

• scrapparlotta

Jag började ge Tindra lite smörgås för en månad sen ungefär, då var hon 6 månader. Hon älskar det. Jag ger henne vanligt vitt bröd, tror det heter formfranska, det är sånt bröd som är vanligt att man rostar. Brukar ha lite lätta och leverpastej på eller mjukost. Prova och se om han gillar det!

Lycka till!!

Svar på tråden När började ni ge smörgåsbitar till era små??