• Emo08

Bil - kombi eller inte

Vi ska nu köpa bil, eller ja, få en tjänstebil och jag förespråkar combi. Min sambo menar att barnvagnen får plats ändå, men det är ju inte bara barnvagnen som ska in om man ska iväg och hela familjen.

Vad har ni för bil och vad kan ni rekommendera?

Ser fram emot att få höra vad ni tycker!

• Svar på tråden Bil - kombi eller inte
  • Jenny26

Just nu har vi en Mercedes E200 Kombi och den är jättebra och rymlig. Innan dess hade vi en Volvo V70N och den var oxå superbra, man fick plats lätt med en stor barnvagn och en massa matkassar och ändå lite plats över.

Så jag hade garanterat kört på en Kombi

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Linda1976

Säga vad man vill, men det är skitsmidigt med en kombi. Vi har mer än en bil, men ska man iväg med packning, vagn osv så är kombi att föredra.

Ska man få plats med en vagn i en sedan så måste vagnen ofta delas i fler delar, sen får det inte plats så mycket mer i bagaget.... I en kombi bara fäller man ihop den och slänger in den.

Din sambo gör nog klokt i att tänka om!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Nikas

nja, det är faktiskt mera plats i en kombi. Men ni borde tänka på om ni behöver få plats med Mer än bara en barnvagn :) Kanske matkassar, packning när ni ska bort, brukar ni åka iväg ofta? Har ni släkt långt bort? Landställe?

Sådana saker.

Vi fick också tjänstebil för några mån. sedan, jag förespråkade för kombi jag me, och sambon ville ha en lite sportigare sak, så det blev en Audi A4 Avant, 1,8 Quatro, Turbo :)

Vi älskar bilen båda två, men sambon mest såklart haha :D

• Kajak

Vi har saab 9000 cse (halvkombi)
    Den får mycket plats med syskonvagn.
    Om man ska jämföra vår bilen med modern bil som tex pegugot 307sw (har kompisar med den bil) syskonvagn skulle nog inte få plats i den.

Så det är bra om ni ta med barnvagn medan ni åker runt o kolla efter bilar så ni kan peka ut bilar (Testa gärna om barnvagn får mycket plats i den) som ni tycker bäst om sen får ni se vad för bil ni får.

Lycka till med jakten efter den perfekt bil.

• Lotlas

Vi har en Ford Focus halvkombi och i den får vi plats med vår EL duo edge med sportchassi och en eller möjligen två matkassar. Man kan också lägga en väska eller två i vagnens insats. Det funkar, men är lite trångt, särskilt nu när vi har en hund också...

Vi väntar syskon i vinter och funderar på att byta upp oss till en större bil, men har inte bestämt oss för vad ännu.

Lycka till!

• Linen1987

Vi har en volvo - kombi =) Skitbra familjebil..och den håller..

• söta barn

vi har en volvo v70, är jätte nöjd med den. som tidigare inlägg säger så är det bäst med en kombi så man får plats med allt och inte behöva plocka isär vagnen i delar bara för att den ska få plats.
    Hoppas du får din man att ändra sigGlad
    Lycka till med allt!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Sebastian 060305 ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Bebis BF 081109 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mcsn83

Vi har en Volvo S70 (sedan) och vi får plats med vår Emmaljungavagn i bagaget utan att dela den. Får dessutom plats med en hel del annat också. Vi har mer utrymme än vad t.ex. Volvo V40 (kombi). Så det beror nog lite på vilken kombi man jämför med... Det är klart att har man en Volvo V70 så är där ju ännu mer plats.

• Norea

har en audi a4 kombi. vi hade aldrig klarat oss med en vanlig bil. barnvagn, mat, prylar, flyttar.. idag handlade vi bokhylla på ikea och hade vi inte haft kombin hade vi fått hyra släp. nästa bil blir också en kombi för oss.

• saris

Kombi om jag fick välja, har en ickekombi och får ta bort däcken på vagnen och det börjar bli rätt jobbigt. Så smidigt att bara ställa in vagnen.

Här pågår operation övertalning att köpa kombi, mannen vill inte det......suck

• saris

Kan säga att vi ibland lånat en v70 och i den får vår brio plats på bredden, då finns det massor av plats över till annat.

En v70 med automat försöker jag inhandla....går dock inget vidare...

• hopsan85

har en saab 9-5 aero kombi och en passat kombi
    skulle aldrig kunna tänka men lyfta in en barnvagn i en sedan...

• LyckligaFlickan

Vi har en ford focus kombi. Mycket rymlig och billig att köra, drar ca 0,6 L milen :) mycket nöjd med den.

• Storasyster yster

Jag tycker definitivt att ni ska satsa på en kombi. Det är ju som sagt mer än barnvagnen som ska med om man reser bort. Vi bytte från en Volvo S40 till Renault Megane Touring när vi fick barn. Vår syskonvagn (BT jogger) tar ungefär lika stor plats i bagaget som vår singelvagn EL Citycross gör.

Svar på tråden Bil - kombi eller inte