• FruLidgren

Spjälsängsskydd!

Har ni nåt tips på ett fint skydd till spjälsängen? Till sonen hade vi ett med en sagodrake på men det är trasigt och risigt så nu är jag på jakt efter ett nytt. Kikade på IKEA men dom hade bara trista vita.

Elias 051026 Ärtan BF 081220
  • Svar på tråden Spjälsängsskydd!
  • LjubaviMoja

Köpte min på coop fanns i blått och i rosa är jättenöjd.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • FruLidgren

Tack för tipset! Ska kika på coop nån dag!

Elias 051026 Ärtan BF 081220
  • krammia

Vi köpte vårt i usa. Nu kanske du inte är där varje dag men de finns att köpa på ebay. Superfina med team. Vi tog djungelteama! Sök där får du upp en massa.

• nassu

Jag sydde ett eget.. köpte fint tyg och foder :) Då får man bestämma själv hur det ska se ut. Inte svårt heller!

• lisadragon

Köpte det från Ikea och sen sydde jag ett överdrag till det, blev tyget som är grönt med vita flodhästar på, eller vad det är för djur :P..

Bild finns i bloggen: lisadragon.blogspot.com/

Hade gott // Lisa!!

• Annabel

jag tycker att märket "baby dan" har kanonfina  -säljs bla på babyproffsen.

va på väg å köpa ett själv men ångrade mig i sista stund och tog ett vitt :-O
    (som jag alltid sagt att jag inte skulle *skratt*  )
    kom nämligen på att jag hellre har färger och mönster mm på påslakan mm som jag bäddar med   

(¯`♥.¸..?:*¨¨*:?..♥ ღ BF 13 augusti ♥ღ♥ .?:*¨ ¨*:?.¸.♥´¯)
  • Lillaelle

Jag har köpt Mickis spjälskydd med prickar till dottern :)

• Lili73

Hade ett blårutigt spjälsängsskydd från Ikea tills för ett par veckor sedan då jag märkte att lillen tryckte ner det och stack ut foten mellan spjälorna. Nu har jag köpt ett högre på barnens hus. (ca 10cm högre och lite tjockare) Tyvärr så är dom ju ganska så dyra, (skälet till att jag inte köpte ett från början) men det kanske kan vara något att tänka på så att du slipper köpa dubbelt som jag.

• ElAlAd

Har du kollat in polkadots, de tycker jag är fina. Då kan du även matcha med lakan.

• AochJsMamma
    ElAlAd skrev 2008-07-20 10:55:41 följande:
    Har du kollat in polkadots, de tycker jag är fina. Då kan du även matcha med lakan.
    ohh I love! Dom är sååå fina!
    ~~ ♥ ♥ BF 23 Augusti 2008- Vi längtar efter dig hjärtat! ♥ ♥ ~~
  • LillaAnna72

Det jag sköpt från sovagott är också extra högt och tjockt. har hört från vänner som har barn att de tunna och låga inte alls är bra!

• lisadragon

Så sant, hoppas vår lill vill sova i sin grobag (sovpåse) så h*n inte kan sticka ut några ben mellan spjälorna..

LillaAnna72 skrev 2008-07-20 22:42:31 följande:
    Det jag sköpt från sovagott är också extra högt och tjockt. har hört från vänner som har barn att de tunna och låga inte alls är bra!
  • anette 81

Köpte ett med nalle puh på Jysk.
    Kostade 199kr, bild finns i mitt galleri

• Villemo

Köpte ett med tummen på Barnens Hus + sängkläder i lika...det var jättefint.....

• LillaAnna72

vi köpte också likadant mönster på ett set sängkläder. Superfint!

Svar på tråden Spjälsängsskydd!