Oj oj oj, det där kunde vart jag som skrivit det TS.
Hade det precis likadant med min bästa tjejkompis. Kände oxå att jag inte visst hur jag skulle hantera det och visst skulle det vara jobbigt att bryta eftersom det ändå fanns vissa saker som var bra, eller fanns det?? Jag resonerade så att jag kände att i det stora hela mådde jag inte bra av vår relation-jag grubblade länge på hur jag skulle göra. Att säga rakt ut exakt vad jag kände o tyckte skulle vara tufft, hon skulle bara säga att jag varlöjlig MEN jag var tvungen att bara göra det. Så-jag ringde upp henne o sa att jag hade massa på hjärtat o sa (nästan) allt vad jag kände o tyckte, hon blev skitsur o kunde inte fatta att jag kunde känna o tycka så(MEN hallå, hon behöver inte fatta, det e ju mina tankar o känlsor-precis som att det skulle vara fel på dom)Hon blev skitsur över det här o sa till en annan kompis att hon inte kan fatta att jag tycker o känner så, o att hon inte tänker ringa mer....nähä tänkte jag, det får jag ju det svart på vitt;alltså jag har inte rätt att säga vad jag tycker o tänker o känner??? Hur ärlig relation har man då?? i en relation ska man väl kunna säga när nåt känns fel eller inte känns bra??(problemet var väl bara att jag hållit det inom mig så himla länge o att jag inte visat mina gränser tidigare utan bara hållit käften) Ok tänkte jag....så har jag tänkt på detta o ska jag vara ärlig så behöver jag inte en sådan relation. Jag inser ju mer o mer att detta tävlande, o konkurrerande med mig, o att hela tiden dra en massa ironiskämt var ju ett sätt för henne att hantera sin osäkerhet....
Hur som helst - vi har inte hörts av på ca 2 veckor o det känns faktiskt mkt bättre för mig. Jag känner att jag jus tnu behöver distans till henne, jag mådde helt enkelt inte bra i relationen o sen jag gjorde detta (sa vad jag tyckte, tänkte o kände) så mår jag faktiskt så himla mkt bättre.....den dagen jag känner för att ringa henne igen så gör jag det-så får vi se då.
Sen kom ihåg-visst de e jobbigt, man sörjer en vän(eller vad man ska kalla det, vet inte om man verkligen kan kalla det för vän) men det går över o helt plöstsligt står man där o inser vilka guldkorn det finns runt omkring en som kan bli ens vänner istället.
Gör det du känner för och det som får dig att må bra.