• Anonym (???)

Inget svar är också ett svar, eller?

Min man har det mycket jobbigt just nu pga arbetslöshet och usel ekonomi. Självklart är det jobbigt för mig också men han känner sig helt misslyckad och deppad. Han har åkt till staden och för några timmar sedan skickade jag honom ett jättefint sms med påminnelse om våra barn, vår kärlek och att jag älskar honom men han har inte svarat.

Jag blir ledsen över att han inte svarat eller ringt. Jag skickar sällan sms men tidigare när jag skickat har han alltid smsat tillbaka eller ringt. Tänker just nu bara dåliga tankar. Han kanske inte älskar mig? Han kanske är less på mig? (har läst en del på FL och det spädde på) Jag har lust att skicka ett till sms till honom med orden "Inget svar är också ett svar" men ska inte göra det.

Han har telefonen på och har svarat en annan med den så det är inte det.
    Hjälp mig tänka positivt, för jag vet att jag överreagerar och känner mig fånig, men blir ledsen.

• Svar på tråden Inget svar är också ett svar, eller?
  • hippiegirl

Min sambo har de senaste 2 åren haft det riktigt jobbigt. Det är inte lätt för den som lever brevid. Det är så hemskt att se sin kärlek olycklig och var helt maktlös. Jag skickade åxå sms ibland för att muntra upp. Men det var inte alltid han svarde mig heller. Men det hade inget med just mig att göra. Och det var viktigt för mig att veta det.
    Han hade bara inte förmågan att ge mig det jag behövde under denna period, och det är förståligt. Jag var hans trygghet, han fick vila på min axel. Jag försökte att inte ställa några höga krav på honom. Men för att ha ninte ska försvinna helt från livet, så är det klart att han måste förstå att du är en person med behov åxå!

Vet att jag inte svarat på din fråga, men vill bara du skulle veta att du inte är ensam i en sån situation. Nu äntligen är min kärlek på väg tillbaka. Men det har varit en jobbig väg för oss båda. Men vi har kommmit att bli så mycket starkare tillsammans.

Lycka till!

*Love is my religion*
  • anzita

Nej skicka inget nytt SMS. Du behöver inte måla f-n på väggen bara för att han inte svarar din kärleksförklaring bums!
    Han kan känna sig förvirrad och vet inte vad han ska svara dig. Vänta på tills han kommer hem och säg att du bara ville tala om hur mycket han betyder för dig.

• Anonym

Min sambo svarar aldrig på mina kärleksförklaringar på sms...
    däremot besvarar han dom då han kommer hem och träffar mig.

• Hillbillie

Det kan helt enkelt vara så att han blev rörd och glad och inte kan komma på nåt tillräckligt bra att svara. Får man ett sånt fint sms så kan man ju inte bara svara "jaha vad kul"...och "jag älskar dig också" kanske inte räcker för honom.

Svar på tråden Inget svar är också ett svar, eller?