Hur många steg om dagen?
Hur många steg ska man minst ta på en dag´????
Har införskaffat mig en stegräknare och går o går.
Hur många steg ska man minst ta på en dag´????
Har införskaffat mig en stegräknare och går o går.
Dt sägs att man ska ta 10000 steg om dagen för att må bra och 13000 steg för att gå ner i vikt.
Rätta mig om jag har fel nån?!
10 000 steg har jag också hört. Man får nog ligga i lite för att nå 10 000 steg. Jag hade stegräknare på mig i en månad varje dag. Mitt mål var att nå 10000 steg i genomsnitt varje vecka. Då fick jag verkligen ligga i och ta långa promenader för att klara det! ... men jag klarade det!!!
jag har gått 10200 steg idag bara
jag har gått i Borås Djurpark då tog jag med stegräknaren för skoj skull. men ska man gå 10000 steg sammanhängande eller är dt lite då o då på en hel dag??
Petrah: Jag tror att de är på hela dagen. Igår gick jag 10500 steg. Idag har jag bara hunnit med 9000. Jag har på mig den hela dagen. Men stannar man mkt så missar man ju de 6 första stegen ändå. Ränkar man ihop alla de så går man ju mkt mer än så.
Skriver upp varje dag vad jag går. Jag tycker de gör promenaderna roligare på nåt sätt. Spännande att se hur mkt man gått under dagen.
Blev lite sur när jag kom ner till affären idag och upptäckte att den att lite snett så jag missade alla steg till affären. Men kollade hur många de var hem så plusade på de nu på kvällen när jag tog av mig den.
Jag har ju hund så jag går en del småpromenader under dagen och de gör en hel del steg till slut.
Dt är ju bra räknar din ut kcal??
japp.. Kcal, steg, tid och km.
sambon fick den på jobb och jag stal den
Tyvärr är det så att kroppen vänjer sig vid saker efter hand. Man får utmanna med nya saker hhela tiden..
.
Glömde skriva att om man är under 40 säger de senaste rönen att man ska gå 12.000 steg för att behålla vikten. Över 40 räcker 11.000 steg. Detta gäller kvinnor då. Vill man gå ner i vikt får man alltså pinna på mer än så.
jag får väl pinna på med 1234900000000 steg om dagen nu så som jag har ätit denna veckan, usch vilken ångest jag har. bläääääää......
tyckte inte de var svårt att komma upp i 10tusen om dagen, då jag hade på mig min så gick ja genomnsnitt 13tusen per dag. Men så har jag hund så kanske därför de kändes inte så svårt
Det går alltid att komma igen. En svacka har alla ibland och det är inget misslyckande! :)
Idag hittills över 15 800 iaf. Men jag var trööött idag. Hela dagen var seg banne mig.