• Du är en nolla och jag din idol

25,5 grader varmt INNE!!!

Blir redigt förbannad! Värmen ute gör mig glad (sommar sommar sommar *trallar*) men INNE i lägenheten som varit en bastu sen vi flyttade hit i mars har idag 28.5 grader INOMHUS! I mars när vi flyttade in låg värmen "bara" på 26 grader! . Nog för att man vill ha de varmt i lägenheten på vintern men de ska ju inte överdrivas. Har ringt hyresvärden dom har kollat och anser att de är normalt . problemet är att värmen styrs via nån slags central och VI som hyr kan inte reglera värmen för de finns inga element här . Innan jag flyttade in hade dom något som hyresgästerna själva kunde reglera på men de slutade dom med för så många missbrukade de, så nu får man lida av 28,5 graders värme restan av sommaren då. Sonen är genom svettig och jag lika så. Vi dricker massor av vatten men vad hjälper de.

• Svar på tråden 25,5 grader varmt INNE!!!
  • giz

haha vi har 31 grader just nu å solen fortsätter att gassa på på väggen till köket å tvrummet.....så vi räknar med att komma upp i 36 innan solen går ner.......det är vidrigt kan jag tala om....... fläktarna går för fult, samma med duschen......

giz - Ursch de är inte alls kul man blir ju tokig! Kommer nog komma upp samma värme här snart .

• giz

noppe hatar den här lgh just nu + att hela gemensamma gräsmattan är full av sol......nada skugga men gud så skön den är när höst rusket kommer......

pojkarnas rum törs jag inte ens tänka på vad det är för grader då det är konstant sol där känns det som......och stoooooora fönster som täcker 2 av väggarna dessutom angänsar det till köket..... kan tippa på 40 grader där....men bara solen går ner så slänger vi upp fönstrerna å låter det stå öppet öppnar vi nu så släpper vi bara in mera värme...

ville ha air condi.....(hur de stavas) men men det kunde vi se oss i stjärnorna om

kan ju tillägga att vår lgh ligger över pannan........nice va

• giz

fuktiga handdukar är ngt att rekomendera.... dom känns kalla ett tag.....

sen se till att han svalkar sej i duschen då och då....... nu har jag turen att lilltrollet älskar bada så 5 min då å då i badkaret är toppen

Giz - Tack för dina tips . Guld värda .

Ursch skulle få panik om jag bodde ovanför en värmepannan. dör ju nu på nedre botten

• Anne M

Vi har 25,6 grader inne, just nu... Varmare än utetemperaturen. Jag vill också ha air condition.

Panda och giz - vill också ha ac!

Ska vi ställa upp i en demonstation! Hyresgäster kräver ac!

Hehe giz kan kassta kottar på dom som säger nej

• Anne M

*ASG* Ja det gör vi, demonstrerar & kastar kottar

• Jessica24

Visst é det jobbigt?!
    Idag hade vi strax över 28 grader inne på jobb och jag kan tillägga att jag har ett tungt och stressigt jobb där jag även ska vara fräsch inför gästerna.
    Hur i hela fridens namn kan man vara fräch vid nästan 30 graders värme?

/Jessica24

Panda - Hehe tycker vi slår slag för saken

Jessica24 - Ursch kan tänka mig att de känns jobbigt

• Pallas

Här har vi 27 grader inne med full AC på Ute är det närmare 40 så det är ju rena rama kylskåpet här inne *fnissar*

Svar på tråden 25,5 grader varmt INNE!!!