• Fri100

Gillar era barn Enago mjölkfri välling?

Har precis börjat prova med flaska och välling på min lilla tjej (6 månader). Hon tar flaskan men så fort jag blandar i Enago mjölkfri välling i bröstmjölken så ratar hon den. Har provat rätt många dagar nu men ser ingen förändrng så jag tänkte kolla om era barn gillar den?

• Svar på tråden Gillar era barn Enago mjölkfri välling?
  • Rulltrappa

min son gillar den, fast han har gillat all välling jag gett honom, så han är väl inte direkt av den kräsna typen..

• LLNLLLNB

Båda mina har avskytt den!
    Oliver tog den i några dagar utan någon glädje alls och sedan satte han ner foten och totalvägrade. Han hade inte testat annat än bröstmjölk och ersättning innan dess. Blev överlycklig när vi bytte till majsvälling.
    Du vet att hon inte tål mjölk eller? Finns väl en annan sort också, men jag tror inte den är något bättre.

• vampyria2
    LLNLLLNB skrev 2008-07-19 22:48:23 följande:
    Båda mina har avskytt den! Oliver tog den i några dagar utan någon glädje alls och sedan satte han ner foten och totalvägrade. Han hade inte testat annat än bröstmjölk och ersättning innan dess. Blev överlycklig när vi bytte till majsvälling.Du vet att hon inte tål mjölk eller? Finns väl en annan sort också, men jag tror inte den är något bättre.
    Men majsvällingen inerhåller ju mjölk, ivillket fall den man köper på affären
  • LLNLLLNB

vampyria2:
    Ja, det gör den!
    Det är en låååång historia bakom hur det kom sig att stackarn skulle tvingas i mjölkfri välling. Förstår om det såg lite knepigt ut.

• ZettanA
    Svar på #6
    mira gillar inte enagos välling.. (å hon är inte kräsen) gör välling på havredryck å enagos banangröt i stället.. MUMS!!
  • Maria V

Min dotter äter den. Hon har inte så mycket val. Men hon har ätit den morgon och kväll nästan 7 månader.

• Ilene

Sonen åt den utan problem...fanns tyvärr inte mycket annat att välja på ute i butikerna när man har ett barn med mjölkproteinsallergi...
    Nu ska han enligt test vara fri från allergin, så nu e det sempers fullkornsvälling som gäller, den funkar likabra.
    Antar att jag har ett barn som äter det mesta...

• Nifelheim

Min son älskade den och han är ganska kräsen. När den däremot var slut från leverantören ett tag och jag skulle göra välling av Enago grötpulvret så TVÄRvägrade han röra grötvällingen, Det vart tydligen svinäckligt enligt honom.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • markera
    ZettanA skrev 2008-07-20 12:09:49 följande:
    Svar på #6mira gillar inte enagos välling.. (å hon är inte kräsen) gör välling på havredryck å enagos banangröt i stället.. MUMS!!
    Hur fördelar du då? Vi kör fortfarande nutranigen och dottern är snart 18 månader, vore skönt att få henne  att gilla en välling.
  • mian75

När sonens mjölkallergi upptäcktes fanns inte Enagos välling men turligt nog deras två olika grötar. Vi har därför blandat välling på havremjölk och Enagos grötpulver, vilket sonen har tyckt och fortfarande tycker är jättegott.

Ca 1-1,5 msk grötpulver per deciliter havremjölk brukar vi ta.

• markera
    mian75 skrev 2008-07-24 21:25:13 följande:
    När sonens mjölkallergi upptäcktes fanns inte Enagos välling men turligt nog deras två olika grötar. Vi har därför blandat välling på havremjölk och Enagos grötpulver, vilket sonen har tyckt och fortfarande tycker är jättegott. Ca 1-1,5 msk grötpulver per deciliter havremjölk brukar vi ta.
    Tack! Ska prova imorgon!!
    Gay by nature-proud by choice.
  • Mawe123

Min son gillade aldrig Enago heller, men han älskar solhavre blandat med sinlac grötpulver.
    Blandar två mått grötpulver / dl solhavre.

Sinlac är både gluten och mjölkprotein fritt och finns på ICA, toppen för vår sons känsliga mage =)

William 000213, Lowe 070712
  • pingela77

Min dotter fullkomligt älskar den Hon var överkänsligt mot mjölk men nu vid 2 års ålder har den försvunit men vi kan inte byta välling. Vi måste fortsätta köpa denna svindyra välling som håller på att ruinera oss.
    Gud när den är slut ibland då får vi allvarliga problem härhemma.

Svar på tråden Gillar era barn Enago mjölkfri välling?