• oio

Klackar på kontor

Hur höga klackar kan du ha? 5 cm? 7 cm? Vad är det högsta du sett någon ha- och det uppfattats som ok? Om någon kommer i 10-15 cm klackar, så kanske det "tas emot" annorlunda?

Själv kan jag egentligen inte ha över 5 cm, pga ryggen. Ibland finns det bara 7 cmklackar att köpa...så då blir det inga för mig.

• Svar på tråden Klackar på kontor
  • Alisa

Jobbar inte på kontor, utan på en rehabenhet där höga klackar inte kan användas alls, till min stora sorg. Men gällande klackars höjd så blir det för mycket "utekvällskänsla" med för höga klackar tror jag att det tas emot som oseriöst (bara fördomar dock..)
    En annan sak som många inte tänker på är att kunna gå i högklackat är en väldigt viktig del. Oavsett vilken höjd man väljer så ser det oerhört ointelligent ut när kvinnor kommer framstapplande i alldeles för höga, ses tyvärr alltför ofta.

Var tidigare dansare med högklackat för jämnan och kunde då ha högre klackar, men undviker nu högre än ca 5 just för att klara av att gå i dem.

• Anna Collovin

Dem högsta klackarna jag kan ha är 15 cm men på jobb blir dem för jobbiga så där brukar jag ha 10 cm klack och där är aldrig någon som har behandlat mig annorlunda tycker man ska få ha så höga klackar man vill och klarar att gå i

Svar på tråden Klackar på kontor