• eliiin87

Trång vagina?

jag har en fråga till alla som är väldigt trånga där nere. som har lite smått problem varje gång man ska ha sex, alltså svårt att få in kuken trots massa glidmedel och förspel och ja allt... jag spricker även ofta efter sex...
    när jag frågar barnmorskan så säger hon att det spelar ingen roll om man har trång fitta eller inte det har bara med hur rymligt ens bäcken är!
    så nu undrar jag ni som är VÄLDIGT trånga där nere hur gick det för er att föda barn. kom den ut ? :)

• Svar på tråden Trång vagina?
  • Discodivan

nä ungarna stannade kvar

du öppnas ju 10 cm till att börja med i sakta mak, så om du spricker så är det mer troligt för att förlossning o öppningsskede går för fort än att du är för trång vaginalt, det är som sagt bäckenstl som avgör om du kan föda vaginalt eller ej

sen har jag svårt att tro att din bm använde ordet fitta

• ploppviola

Tror inte man kan ha för trång vagina(som jag tycker är mycke trevligare att kalla den)
    De är som föregående talare skriver, bäcknet som har betydelse...Kroppen har en enorm förmåga att anpassa sig efter alla situationer o du kommer säkert föda galant..

Du är värdefull
  • Helnea

Jag är lite trång just i mynningen och får rätt ofta en liten spricka vid sex. det gjorde mig orolig såklart att jag skule spricka under förlossningen vilket jag också gjorde men det var inte värre än för nån annan. Berodde nog mest på att förlossningen gick fort på slutet.

Jag tror att det också är väldigt annorlunda när slidan tänjs ut inifrån. Kvinnans kropp är ju skapad för att klara det så försök finna tilltro till att du kan klara det som alla andra. *styrkekram*

• Crown

Smörj in mellangården med olja från och med 2 månader innan bf, det sägs hjälpa elastisiteten och minska risk för sprickning där i alla fall (mellan vagina och anus).

Jag gjorde det, samt tog det så lugnt jag kunde under krystningen. Det gick bra. Ena blygdläppen sprack dock, men hellre det... tror jag i alla fall ;)

• Ellpi

Om det behövs göras mer plats så kan de lägga ett litet klipp. Jag har iallafall inte hört talas om någon bebis som blivit kvar .

♥ älskar M och längtar efter bebisen i magen♥
  • Maggizz

En bm berättade för mig inför min förra förlossning att kroppen är så fullmatad med hormoner under förlossningen att man i princip "blir hur töjbar som helst".

• Nikas

Kuken och fittan :D hihihi här var vi inte "smoothe" i orden ;)

Jag är också TRÅNG vid sex, och samma sak när jag ska föra in tamponger och ta ut. Så jag hoppas att det inte spelar roll vid förlossningen!

• sommar barn

Jag är också en av de som undrar... Spelar det verkligen ingen roll, avseende slidans trånghet? Nu vet jag att jag har ett trångt bäcken också, gjorde en bäckenröntgen innan min sista förlossning. (Den första avslutades med katastrof snitt) Idag när jag "kollat" upp dessa mått, bedöms måtten i sig vara precis på gränsen för att föda vaginalt.

Jag sprack ganska mycket vid min dotters förlossning men å andra sidan blev hon tagen med sugklocka vilket kan ha påverkat brisningens storlek.

Jag frågar mig om jag hade spruckit lika mycket om mitt bäcken varit större? Och också som du om jag spruckit mindre om jag varit "större" där nere. Ingen verkar veta, mer än att det bara verkar vara individuellt hur mycket man spricker.

• sommar barn

Men för att svara på din fråga så kommer barnet såklart ut, men frågan är väl fortfarande på vilket sätt. Hoppas din förlossning går bra, följ ovannämnda råd om olja, vet inte om det hjälper, vet bara att jag önskar att jag hade gjort det.

• eliiin87

tack för alla svar :)
    förlåt om mitt ordval var lite grovt hihi

• decemberbabe

vad ska man smörja med för olja då då?

• Neko

Jo han kom ut =P Sprack lite och fick sy 5 stygn varav tre invändigt. Fast han var ganska liten och hade inte så stort huvudmått heller (Som tur var) ^^

Svar på tråden Trång vagina?