HCG-hormonerna efter ett missfall?
Jag undrar hur länge ni hade kvar Hcg homonerna kvar efter ett missfall?!
Då jag själv undrar ifall jag har fått ett tidigt missfall eller om det är så att jag är gravid!
Jag undrar hur länge ni hade kvar Hcg homonerna kvar efter ett missfall?!
Då jag själv undrar ifall jag har fått ett tidigt missfall eller om det är så att jag är gravid!
Efter ett missfall eller en abort kan det ta upp till 9 veckor innan kroppens normala hCG-nivå återställs. Om du testar under den perioden går det inte att avgöra om resultatet ”Gravid” beror på en ny graviditet eller på en kvardröjande förhöjd hCG-nivå från din förra graviditet.
Men det kan också bero på att du faktiskt är gravid. Igen, det är svårt att säga för det varierar från fall till fall. Om du är osäker på om du är gravid eller ej så kan du antingen ta ett nytt test nio veckor efter missfallet eller eller ringa mödravårdscentralen för råd.
Okej, 9veckor alltså! Det är ett tag det!
Ja då är det väl bara vänta och se.. men har även kontaktat mödravården men min barnmorska från förra graviditeten är nu på semester! Men bra att veta att det kan ta upp till 9veckor! Tack förr din svar!
Tack för hemsidan du skickade! Mycket tacksam!
hur längesen är det du fick mf?
Men det beror självklart också på när man får missfall, alltså vilken vecka. Ju tidigare man får missfall ju mindre hcg har hunnit bildas och ju fortare går det ur kroppen och man får ett korrekt svar på testen.
Får man ex missfall strax efter att man plussat, tror inte jag att det tar 9 v innan hcg är ute ur kroppen. Går nog fortare då.
Om det är ett väldigt tidigt missfall tror jag att det går väldigt snabbt innan du får ett "inte gravid" på stickan..jag fick missfall i någon av de allra första veckorna och knappt två veckor senare fick jag ett "inte gravid" resultat!
Jag är inte riktigt säker,måste ha varit för 1-2veckor sedan då!
Jag har en vädligt regelbunden mens, och skulla ha mens 9juli när den helt plötsligt kommer 1juli och är upp till 2veckor!
Så brukar det aldrig vara för mig!
Dessutom såg det inte ut som mens utan mera "avslag" från när man hade fött.
Slutade blöda ett par dagar, och sen i fredag-nu så har det kommit "avlsags"-liknande "mens" igen!dock inte lika mycket som när jag hade två veckor.
Testade mig idag me Cb-test och visar ett svagt pluss, så är osäker nu ifall jag har fått missfall och hcg-hormonerna är kvar eller så är det så att jag är gravid!
Ska få göra ett Vul imorgon, så dår får man se om det är en liten bebis i magen eller om det var så att jag fick missfall!
Är rätt säker att det var missfall då jag inte känner mig gravid änns,och dessutom blödde! Men man får väl alltid hoppas!
Jag fick missfall i V 7, testade negativt på grav test fyra dagar senare, så det gick snabbt!
Nu två veckor efter missfallet sitter jag med ägglossningssmärtor så jag hoppas att det flyttar in en ny bebbe nu!