Hur vet man om man älskar någon?
Precis som rubriken lyder.
Precis som rubriken lyder.
Det vet man inte. Man får gissa hejvilt.
Precis som Oprah sa: - Måste man fråga så är nog svaret nej.
Man VET om man älskar någon, man känner det i själ och hjärta.
Hur känns det då?
Ibland undrar jag om jag ens älskar min dotter, fast jag vet ju att jag gör det men ändå inte.
Killen jag träffar nu får mig att må så bra och jag saknar honom när han inte är här,
men hur vet jag om det är han jag vill leva med?
Du kanske har svårt att visa känslor eller så växte du upp rätt känslolöst (som jag) så du inte vet hur kärlek känns.
Du älskar kanske din dotter inners inne, ibland har man faser man måste gå igenom. Inget fel i det. Du skulle antagligen bli helt förtvivlad om din dotter dog, om du tänker så så vet man rätt säkert om man älskar sitt barn.
Ang killen så är det inte så lätt att veta om man vill leva med honom, dessa känslor kommer efterhand och ibland måste man bo ihop för att få rätsida på hur man känner. Nyförälskelse känns alltid bra, men det är skillnad på att vara kär och att älska någon. Än så länge låter det som om du är kär och förälskad.
Anonym (hur?) skrev 2008-07-20 15:14:31 följande:
Man bara vet att man älskar någon...det är inget som går beskrivas...hur jobbiga dagar det än kommer finnas vet man bara det :)
jag växte upp i en stor familj, flyttade hemifrån när jag var 15 och var tillsammans med min dotters pappa i 8år innan det tog slut, efter det har jag väl börjat tro att jag inte eller har väldigt svårt för att visa mina känslor.
Vi fick mycket kärlek när jag växte upp och jag tror nog att jag har blitt rätt känslolös sedan jag valde att lämna min man som bedrog mig.
nya killen och jag pratar om att flytta ihop till hösten, men hur vet man om man förhastar sig och att det visar sig att man faktsikt inte älskar den andra?
ja jag är också väldigt nyfiken på hur man vet om man älskar någpn. och nu syftar jag på en kille
blev bedragen, misshandlat fysisk och psykiskt och jag tror inte att jag någonsin verkligen älskade denna kille, inte ens från första början.
så hur vet jag om jag älskar någon sen när jag kommer att förhoppningsvis bli ihop med någon
Men om man älskar någon så längtar man efter den och vill den genuint väl. Man blir inte skadeglad om det går dåligt för den personen.