• hot chocolate

Tipsa mig om bästa påslakanen för dubbelsäng!

Hej!
    Behöver tips på dubbelpåslakan i bra kvalitet! Jag är inte så nöjd med IKEAs påslakan.
    Det ska alltså vara stora påslakan, typ 2 meter breda, för jag och maken sover under samma täcke

Vilket är ditt bästa tips? IKEAs är de enda jag har testat nämligen...
    Dyra som billiga tips är välkomna! Fast kanske helst snygga

• Svar på tråden Tipsa mig om bästa påslakanen för dubbelsäng!
  • Zimlis

Vi har dubbeltäcke och faktiskt så är jag sjukt nöjd över de påslakan jag köpt från Ellos av alla ställen. Har 3 därifrån och alla är sådär mjuka och goa - har dessutom hållt bra i tvätt (60grader *såklart*)

• hot chocolate

Ellos hade tyvärr bara 2 att välja på för tillfället, varav jag gillade det ena i o för sig. Kanske kommer inför hösten snart...

Fler som vill tipsa?

• Zimlis

hot chocolate skrev 2008-07-20 17:43:58 följande:

Ellos hade tyvärr bara 2 att välja på för tillfället, varav jag gillade det ena i o för sig. Kanske kommer inför hösten snart... Fler som vill tipsa?
    Vaddå bara två?? Jag hittade en hel hög www.ellos.se/ListPage/Category.aspx
  • imsel

På hemtex ska det finnas, samma som till mindre täcken.
    rekkomenderar satin!!! (finns ju på andra ställen med..
    Såå himla skönt!
    *varning för att man inte vill stiga upp på morgonen dock*

• hot chocolate
    Zimlis skrev 2008-07-20 17:46:25 följande:
    hot chocolate skrev 2008-07-20 17:43:58 följande:
    Vaddå bara två?? Jag hittade en hel hög www.ellos.se/ListPage/Category.aspx...
    Oooops.....hittade dom! Tack

Ok, Hemtex är oxå värt att kolla alltså? Vilka är bäst av hemtex o ellos då?
  • imsel

hot chocolate skrev 2008-07-20 17:52:32 följande:

Oooops.....hittade dom! Tack Ok, Hemtex är oxå värt att kolla alltså? Vilka är bäst av hemtex o ellos då?
    har inte provat ellos tror jag.
    Men det är ju olika från lakan till lakan.
    har tex ett påslakan i satin från jysk, som är den skönaste jag har, och så en satin från hemtex som inte är lika skön, men hur skön som helst ändå.

och på hemtex har dom ju nästan alltid 50%, så då blir det ju lite billigare, om man nu vill köpa "dyra" satin (inte siden alltså!)
    Sen har dom ju skitfina på hemtex.
  • hot chocolate

Ok, ska absolut kolla in Hemtex i veckan då!

Nån som provat La Redoute?
    Såg detta, tyckte det var fint, fast dyrt...dessutom utan örngott tror jag.
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=220644&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

• skåne tjej

Lexington, Gant samt La redoute har fina.

First God created man, then he had a better idea...
  • Lineri07

Borås textil har underbara lakan för dubbelsängar. de är i satin och är mjuka och snygga!

• Anna Paulita

Gripsholm har sköna och härliga lakan. Kan delvis hålla med dig om IKEA, men jag tycker dock att deras lite dyrare lakan, de i 500-600 klassen absolut håller måttet.

• Jenny N

Det svåra med dubbeltäcken är att alla har olika mått på sina, från 200 cm upp till 230 cm, därför blir man lätt låst att köpa påslakan på samma butik som man köpt täcket.
    Håller med om att hemtex har fina, men lägg å nån hundring extra och satsa på satinen, mycket mjukare och skönare. Är ju sommarrea där nu med upp till 70% rabatt på bäddseten.

• hot chocolate
    musli skrev 2008-07-27 20:16:01 följande:
    Jag ÄLSKAR La Redoute's!!!!! Sååå fina också!!!
    Vilka från La Redoute ska man satsa på då? Satinen där med, eller spelar det ingen roll?
    Kul blogg du har föresten!
  • maudmor

Jag använder bara satin-lakan från hemtex. De är ju bara så sköna. Köper när det är 50%.

Svar på tråden Tipsa mig om bästa påslakanen för dubbelsäng!