• maica75

När börjar din bebis le mot dig första gången?

Min son är 7 veckor gammal och han började le mot mig redan när han va ca 5 veckor gammal. Han började le tidigare när han var 2 veckor gammal när han skulle somna eller när han äter, men att titta på mamma och ge ett stort leende gjorde han första gången när han var ca 5 veckor. Vi kunde fånga ett sådant sött leende på kort! Han är så sött!!!

Hur är det med era bebisar?

• Svar på tråden När börjar din bebis le mot dig första gången?
  • Anna och Per

Alla mina tre döttrar har lett för första gången när de varit 5 veckor!

• Saxe

Min son log första gången när han var 12 dagar, och började skratta nu för några dagar sedan och då var han ca 3 veckor gammal. Det är väl jättetidigt va? (har ingen aning om när barn "brukar" börja le och skratta.) Alla sa att leendet efter 12 dagar bara var en grimasch, men det var tydligt ganska direkt att det bara kommer vid vissa tillfällen. Skrattet går ju inte att ta miste på! Det kommer när han känner igen mamma och pappa, eller då han får syn på sin fina mobil som hänger över skötbordet. Jisses vilken belöning det är för en trött, utsliten och ur-ammad mamma att få ett litet skratt ur sin lilla skatt!

• Jenny1985

7 veckor. 12dgr för leende och 3 veckor för skratt låter ortoligt tidigt! Men jag litar såklart på mamman.

Stolt mamma till Thea och Edvin!
  • Missimo84

På bb log han stort ett par gånger.

• Joje

Sonen gav oss sitt första soliga leende vid 3 veckor. Innan dess var det gaser

**Liam 17 april -07 & Linn 12 juli -08**
  • Miss Motor

Första riktiga sociala leendet kom när sonen var 3,5 veckor. Innan dess var det små inåtvända leenden av tillfredsställelse, men inget riktigt socialt leende.

• Djungelvrålen

min son var 3 veckor och dottern var 7 veckor.

Nu är han här vår lilla kämpe!
  • miaan

Min dotter log första medvetna leendet när hon var 3 veckor men det är först nu vid 6 veckor som det kommer några gånger om dagen.

• Susiepie

Min son är 8 veckor och han har leet ett tag hm kanske 7 veckor var han då när han började svara med leenden när man gullade med honom!

Intresserad av skor och kläder? Se mitt galleri!
Svar på tråden När börjar din bebis le mot dig första gången?