Hur mycket ska jag väga ungefär om jag är 172 cm?
Som rubriken lyder =) och vad är för lite? Jag väger ungefär 63 kg nu.. vill gå ner till 55-58 ungefär.. Vet inte om jag har någon konstig bild av mig själv men jag tycker att jag är överviktig..
Som rubriken lyder =) och vad är för lite? Jag väger ungefär 63 kg nu.. vill gå ner till 55-58 ungefär.. Vet inte om jag har någon konstig bild av mig själv men jag tycker att jag är överviktig..
62
Jag väger också 63 kgoch är 172cm 33 år .alldeles lagom om du frågar mig,när jag var 22 vägde jag 53kg och idag när jag ser de bilderna tycker jag att jag ser anorektisk ut och jag minns att jag fick den frågan då och då.Så nu är jag finare tycker jag.
Du är verkligen inte överviktig! Jag är 170 och väger 54kg och jag är verkligen spinkig, vill gärna gå upp ett par kg. Tror du är ganska normalsmal med den vikten till din längd!
59,2-74 kg säger mitt viktväktarprogram att dom rekommenderar
Du verkar vara ganska smal eller normalviktig. Tror att du skulle se mager ut om du vägde 55-58kg.
Jag är 156cm lång och trivs när jag väger runt 53kg då ser jag smal/normalviktig ut.
Vad får dig att känna dig överviktig? Vad har du för storlek på kläder?
Skojar du? Du har 21,29 i BMI.
Väger du 55 kg har du 18,59. Vissa anser att under 19 är undervikt, andra har gränsen vid 18.
Men oavsett, är du absolut INTE överviktig. Övervikt (enligt BMI) är 71 kg. Men även det kan variera, om man t.ex. är vältränad (muskler väger mer än fett).
I slutändan är det viktiga att man är nöjd med sig själv!
Enligt Läkare så är det faktiskt Längden - 100
Alltså 73kg
Anonym (Anne) skrev 2008-07-20 19:36:05 följande:
Är 172 och väger 70 kg. Vill gå ner till 62. Du har ju den perfekta vikten!