Min man är nykter alkoholist och drack i smyg.
Min man är nykter alkoholist och jag fick just höra av en bekant som ringde att han drack i fredags. Jag är så besviken, och förbannad minst sagt. Vet inte vad jag ska säga, hur jag ska kunna säga nånting jag är så arg. Pga missbruk har han tidigare av sociala myndigheter blivit förbjuden att bo tillsammans med sina barn, jag fick så mycket skäll av socialen för att jag var en sån oansvarig mamma som lät mina barn träffa sin pappa när han var så alkoholiserad. Pga missbruk har han också förlorat vårdnaden om ett barn från ett tidigare förhållande som han kämpat för att få tillbaka.
På socialens begäran la han in sig på behandlingshem, blev nykter, och allt har fungerat så bra. Han har t om börjat få träffa barnet han förlorade vårdnaden om varannan helg och vi väntar ett barn till. Sen fick jag precis höra det här, att han drack. I smyg. Han blev inte full men ändå, han drack. Hur kan han göra nåt så dumt!?
Jag vågar inte låta honom träffa barnen om han ska börja dricka igen, inte efter allt jag fick höra från socialen förra gången om vilken dålig mamma jag var. Hur ska jag kunna veta om det var ett enstaka återfall, eller om han tänker fortsätta dricka i smyg tills det spårar ur igen? Vem vet detta kanske har pågått länge. Jag kan ju inte lita på vad han säger, inte om han dricker i smyg.
Jag behöver verkligen råd från nån som vart i den här situationen, man är ju ingen expert på missbruk direkt även fast man tvingats leva ihop med det så många år.