• Lakrits84

Mesmör?

Fick tips om att använda mesmör i ersättningen, ca 1 tsk om dagen för den hårda magen på min dotter. Men vilken? Det finns så många olika? Gammeldags, orginal (som dock innehåller vanilj smak), lätt mesmör m.fl. Någon som har erfarenhet av detta? Som kan hjälpa mig vilken jag ska köpa?

• Svar på tråden Mesmör?
  • Laire

Jag köpte vanlig på tub (enklast att ta ur).

Tänk bara på att det rekomenderas först vid tre månader (om inte läkare säger annat)

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Lakrits84
    Laire skrev 2008-07-20 22:36:02 följande:
    Jag köpte vanlig på tub (enklast att ta ur).Tänk bara på att det rekomenderas först vid tre månader (om inte läkare säger annat)
    På BVC är det som de har rekomenderat detta....
  • Lakrits84

Är det någon som startade tidigare än 3 månader??? Eftersom de sagt att detta är ok på BVC?

• Jo  anna

Jag började när sonen var kanppt två månader. Hade också en tub. Bara att ta en klick i flaskan.

• Jo  anna

Fast jag fick ha i varje flaska, annars hjälpte det inte. Bvcsköterskan sa att man kunde ha i varje flaska.

• Lakrits84

Jo anna skrev 2008-07-20 22:43:21 följande:

Jag började när sonen var kanppt två månader. Hade också en tub. Bara att ta en klick i flaskan.
    Tack för dina svar! Köper en på tub det första jag gör i morgon bitti!
  • hannapimpim

min bvc sköterska sa att man inte skulle ge messmör för det är alldeles för salt och de förstör njurarna. men jag vet inte.

när vår son va hård i magen fick vi rådet av barnakuten att få i honom vanligt vatten. fast lite ljummet annars åt han inte det. det löste opp =D

• Carola L

Min bvc sa oxå att det va för salt att använda. Alltid så olika vad dom säger.

• Carola L

Nu kör vi lactulos och massa lösande pureé istället

• monsken87

min bvc sköterska sa att vi ska ha en tesked i varje flaska..sonen äter bara ersättning och bajsar knappt 3 ggr i veckan:( ..

har inte hjälpt så mkt så ska prova ge han ljummet vatten nån gång om dagen ist..vill ju inte att han ska få fel i njurarna

Svar på tråden Mesmör?