• efterlängtas

Förstoppning:-( Nyponsoppa? Linfön?

Hoppas ni vet och kan hjälpa mig.

Eftersom man redan är lite hård i magen o lätt förstoppad så vill jag ju inte göra nåt som förvärrar det hela,har därför två frågor till er:

1.Jag har fått dille på nyponsoppa och kan dricka hur mkt som helst.Nu slog det mig att det kanske gör det värre???
    Tänkte att man dricker ju det typ när man är magsjuk...eller är det för att få i sig vätska o vitaminer???
    2. Kan absolut inte käka fil eller yougurt längre utan jag mår illa av det. Men hur ska jag då få i mig mina linfrön???
    Vet ju att morsan drack sånt där när man va liten men det ser ju verkligen jätte läskigt ut. Har ni några goda råd???

Kram
  • Svar på tråden Förstoppning:-( Nyponsoppa? Linfön?
  • NicoleLouice

Jag lider av det motsatta problemet och alla har hittills avrått mig från grovt bröd, frukt och grönt som gör en lös i magen och att jag ska äta mer vitt bröd. Så börja med fiberrik kost!

• efterlängtas

Tack för tipset men kruxet är att jag äter väldigt varierande och fiberrikt redan
    Jag får väl det istället för att må illa....Ha ha
    Kram

• Lilja84

Ja just det .. drick mycket vatten också .. en himla massa vatten och dricker du redan mycket vatten så drick ännu mer

• efterlängtas

Aha just det bra! Det hade jag inre alls tänkt på Tack för den

• efterlängtas

Vatten o promenader i massor och lite linfrö tabletter kanske?
    Jag testar! Tack för hjälpen.
    Du vad tror du om nyponsoppan?
    Vem vet sånt?

• lata kocken Johanna

testa katrinplommon, russin och liknande

fysisk aktivitet brukar sätta igång magen - om du inte rör dej så mycket annars om du normalt rör mycket på dej så gör det ingen skillnad

• Loren

Både katrinplommon och vanliga färska plommon tycker jag brukar sätta lite fart!

• Camsan

Päron, plommon är lösande........Hm....mumsiga päron kan man ju tugga i sig..

Svar på tråden Förstoppning:-( Nyponsoppa? Linfön?