• Anonym (osexig?)

Sambo som hellre kollar porr än har riktig sex??

Hej och hå!

Sambon kollar porr så fort han får chansen. Dock när det gäller att ha sex med mig kan han lätt avvara det en eller två veckor!!

Någon kille som kan förklara detta?? Jag fattar inte...

Jag är INTE emot porrsurfning, dock tycker jag balansen blir sned när man kollar porr hellre än har riktig sex. Om vi hade ett fungerande sexliv skulle han kunna porrsurfa hur mycket han ville.

Någon som haft det såhär och fick det att vända? Eller är enda lösningen att bryta upp?? Suck... man vill ju inte vara sexlös resten av livet...

• Svar på tråden Sambo som hellre kollar porr än har riktig sex??
  • Anonym (mja)

vi gjorde slut för att det visade sig att han inte var kär i mig längre.. men det behöver ju inte vara så för er.. har ni pratat om det? vad säger han?

• Anonym (samma)

Ja, min sambo kollar också mycket porr. Vårat sexliv däremot finns inte! Har många gånger tjatat till mig nåt litet. Men slutat med det med.
    Känns ju tråkigt att det ska vara så. Känner sig inte särskilt sexig direkt!
    Hade heller inte haft nåt emot porren om jag hade fått mitt , liksom.
    Skönt att höra att det är nån annan.
    Har många gånger funderat på att bryta upp pga av detta.

• Anonym (osexig?)

Hej!

Tack för era svar! Ja vi har pratat om det i olika omgångar, både varit arga och sansade. När man är arg säger man mycket tokigt man inte menar. Men när vi är sansade säger han ju i stil med att "ja men vi kan försöka ha sex åtminstone en eller två gånger i veckan" osv... men sen händer inget iallafall... man blir ju också dränerad på energi av jobb, barn och hushållssysslor men jag vet inte om jag tycker det är så jättekrävande att ha lite sex!? Suck...

Samma - vad säger han när ni pratar om det?
    Jag vet inte heller hur länge till jag orkar ha det så här...

• Anonym (osexig?)

Tja... det kan jag ju tänka mig att göra! Tror dock inte han är så pigg på det! Har fått för mig att han bara ser mig som en mamma numera tyvärr... eller har kompiskänslor för mig kanske? Bara någon som finns där liksom... undrar om det verkligen finns par som har regelbunden sex efter några år tillsammans... SUCK!

• Anonym (samma)

Han säger att han bara kollar ju! Det är inte därför vi inte har sex.... han har bara inte lust...
    Men det fattar väl jag med, att om han kollar på andra nakna människor så måste det väl ha lite betydelse!
    Jag har med perioder när jag blir förbannad. han fattar inte att om jag kunde få bara lite, så kan han bara fortsätta med sitt. Om du fattar!

Vi kollar tillsammans ibland. Det är helt ok. Men det blir ju så himla stelt varje gång då. Planerat liksom. jag vill bara ha sex, behöver inte ens nå förspel. Bara på....

Men nej. Vid detta laget känner man ju sig absolut inte uppskattad. Undrar många gånger om han e med nån annan. har värsta svartsjukedraman när han går ut osv...

• HelleGbg

klart att det går upp och ner.Viktigaste är nog att komma fram till orsaken varför han ej vill ha sex med dej.
    Har du föreslagit att ni ska kolla tillsammans? Och så kan du ju fixa iordning dej lite sexigt så han ser att du är mer än bara mamma.
    Missförstå mej rätt,jag menar att det kan ibland vara lätt att bli "bekväm" när man går hemma...

• Anonym (Tjejen)

Nu är jag inte i samma sits som du, TS, utan snarare din partners. Jag är själv tjejen i förhållandet... och förvisso högrravid, men det har varit såhär ett tag även innan jag blev gravid.

Jag kan periodvis tycka att porr är rätt avtändande, men i betydligt längre perioder uppskattar jag att kolla på det (en viss specifik porr, mer åt erotikhållet så det är inga kötterier så att säga, haha)och dessvärre inte att ha sex lika mycket.

Med andra ord, jag onanerar hellre och tar hand om saken själv så att säga, än att ha sex. Jag kan inte riktigt förklara varför, det känns liksom bara smidigare så. Det går så snabbt och är så smidigt, behöver inte tänka på nåt än mig själv en stund.

Sjukt själviskt, jag vet, men det har liksom kommit till en tröskel nu som är svår att kliva över. Jag vet att min sambo är otroligt besviken över att vi har sex så sällan (en gång varannan vecka typ), ännu mer besviken blir han ju när han inser att jag onanerar ganska ofta (flera gånger i veckan)...

Jag tror att det är oerhört viktigt att först och främst skilja på sexet och porrkollandet för att ni ska kunna reda ut det här. För mig är det två helt skilda saker.

• FredrikaS

jag var i ett liknande förhållande förut, för några år sedan.
    han kollade mycket hellre på porr än var med mig, och dessutom vägrade han erkänna att han kollade på porr.. så det blev väldigt svårlösligt!
    dem sista två åren tror jag vi hade sex sammanlagt 7 ggr eller nått.. tre gånger sista året..

det var väl iofs en bidragande anledning att det tog slut men det berodde på mycket annat också! allt tillsammans blev väldigt fel. vi kom väl fram till att vi hade varit "bara vänner" ett bra tag...

jag hoppas verkligen ni kan lösa det på nått bra sätt! så länge man pratar ärligt så finns det hopp iaf anser jag!!

kram

~ * Lukaz 060819 och BF 081129 * ~
  • Anonym (mja)

ja det var ju där skon klämde hos oss oxå, att jag kom på honom med att porrsurfa för att någon laddade upp film från vår data när jag skule ladda hem musik, då upptäckte jag at det fansn porr på datan och när han kom hem frågade jag honom om det och han blev helt förskräckt och började rusa runt i lägenheten somen vilsen hud, ganska kul att se hehe.. men iaf så sa jag till honom att du måste förstå hur det här får mig att känna mig, jag vill ha sex och du säger att du inte har någon lust och sen hittar jag massa porrfilmer på datan som var nerladdade för någon dag sen bara, jag blir ju lessen och känner mig inte ett dugg attraktiv och snarare äcklig och skabbig typ, men han sa aldrig nåt utan sa bara typ mm men jag har itne laddat ner den jag fick den av blablabla. men jag frågade ju självklart blablabla om det här på ett snyggt sätt å fick veta att han inte alls skickat nån porr till min karl och när jag konfronterade honom nästa gång så sa han itne så mkt heller, han ville helt enkelt inte prata om det och det fanns inget jag sa eller gjorde, för jag försökte med allt från raffsett till avsugningar, men ingenting var aktuellt hos honom, jag blev alltid bortknuffad. sen vaknade han en morron och började den dagen med att säga jag är inte kär i dig längre och jag vill göra slut. då hade det iof gått ett tag mellan porrincidenten och själva göra slutandet, men jag tror stenhårt påat funkar inte sexlivet så är det något som är fel. killen jag var tillsammans med innan honom, det förhållandet varade i 3 år, vi hade sex flera gånger i veckan om inte varje dag ända till sista veckan innan det tog slut, så jag tror visst att folk som varit tillsammans flera år kan behålla samma pasion för varandra, det gäller bara att försöka hålla den vid liv, och det är vl det som är det svåra kanske.

Svar på tråden Sambo som hellre kollar porr än har riktig sex??