• Snorkis

Hur lång tid tvättar er tvättmaskin en tvätt på 60 grader?

Jag har i helgen köpt en ny tvättmaskin, och den tar 1,5 timme på sig att tvätta en tvätt på 60 grader...

Tycker det är lång tid... min gamla behövde bara 45 minuter...

Eller är de nyare maskinerna långsammare av någon anledning?

Hur lång tid tar er maskin på sig?

• Svar på tråden Hur lång tid tvättar er tvättmaskin en tvätt på 60 grader?
  • Prinsessan Zelda

på långprogrammet tar det 2 timar ca. på korta programmet 1 timme ca.

• idea

Min tar 34 minuter ! Tvättar med tvättnötter : helt ekologiskt : behövs inte skjöljmedel och billigare.

• Prinsessan Zelda
    idea skrev 2008-07-21 08:41:20 följande:
    Min tar 34 minuter ! Tvättar med tvättnötter : helt ekologiskt : behövs inte skjöljmedel och billigare.
    men vilket program är det, och hur mycket tvätt är det för?
  • LuMa

Oj, det var fort!
    Vår maskin har några år på nacken och tar över två timmar på sej.

• Zofye

Det beror helt på vilket program jag använder. Väljer jag vanliga bomullsprogrammet tar det ca 1½ timme på 60 grader. Men då kan jag antingen välja att korta programmet, då tar det ca 45 min, eller länga det och då tar det 2-2½ timme. Eller välja ett annat program som tar 45 min (kort bomull-/syntettvätt typ).
    Min maskin tar längre tid på sig om jag använder "energisnål/eco"-program typ... Dock förstår jag inte riktigt syftet. Den använder tydligen kallare vatten, men tvättiden blir betydligt längre, så frågan är om det är så mycket mer energisnålt??

• ashera

Vår är ca 2 år gammal (tror jag, iaf köpt för 2 år sedan), toppmatad. Tar 2 timmar för långprogrammet och 1½ timme för kortprogrammet.

• jagäraf

Oj, vår LG-maskin (7 kg) som är 2-3 år gammal tror jag tar 2,45 timmar på sig för en 60-graderstvätt. Måste vara långsammast i världen?

• Som snö

Beror på programval och tvättmängd. Allt mellan fort till länge...

• Desideria88

1 timme på snabb, 2 timmar o 10 min på det längsta

Amanda min lilla solstråle
Svar på tråden Hur lång tid tvättar er tvättmaskin en tvätt på 60 grader?