• Yiskah

Vilket försäkringsbolag är bäst?

Vill ha en hemförsäkring med drulle/allrisk och gärna nån som det ingår person och barnförsäkring (skall bli mamma i juli), vill bara skaffa mig den bästa försäkringen från det pålitligaste försäkringsbolaget, men känner mig vilse som i en djungel för man vill ju inte bli lurad heller och sen har man hört en del om vad som kan hända när man tror man är "rätt" försäkrad. Nån som har tips på hur jag skall gå till väga, vilka bolag som är bäst och/eller om det finns nån statistik eller jämförelselista på nätet som man kan kolla vilket bolag som har flest nöjda kunder?

• Svar på tråden Vilket försäkringsbolag är bäst?
  • Anglatuss

länsförsäkringar?
    folksam? (tycker vi är bra)
    Salus Ansvar (där är jag försäkrad)

• musli

vad det gäller barnförsäkring så har jag hört att trygghansa är bäst...
    vi har if till alla andra försäkringar utom personförsäkringar, ska dock
    försöka hitta bra billigare försäkringar till villa, bil och sånt...

• delifi2

trygghansa är den billigaste på vissa saker, sen på vissa lite dyrare, väldigt noga att läsa igeom det finstilta hur tråkigt det än kan vara.

vi hade en försökringssnubbe som gick igeom allt å den som lönaste det mest för för var trygghansa.
    man får ut mer pengar där än på någon annan

ursäkta stvfel, är lite rteött

• Annie

Aktsam gillar vi. Bilförsäkringen var 2000 kr billigare jämfört men näst billigaste. Ska lägga över hemföräkringen där också snart.

• KisseKattmamman

Hej tjejen!!

www.viforaldrar.se

lösenord:leka
    där kan du hitta lite under deras tester!

www.konsumenternasforsakringsbyra.se

Viktigast är att teckna den så tidigt som möjlig för att ju längre man väntar destå mer undantag får man pga undersökningar man gör på barnet (journaler BVC)

Trygg Hansa och If är billiga när det gäller barnförsäkringar. If Har en ny som ska va bra!

Det som skiljer vid första anblick är maxbeloppen vid maximala skador. Men det är ofta höga siffror där risken är väldigt låg. Men det man ska tänka på är vad man kan få för hjälp vid sådana händelser som är vanligare. (enligt mig)

Du behöver inte ha barnförsäkring i samma bolag som du har hemförsäkringen i då det är helt skilda försäkringar! hemförsäkringen är i stort sett den samma på de flesta bolagen ( mindre bolag kan ha annolunda vilkor) - det som skiljer är priset på olika bolag ( å det kan va mycket) å maxbelopp i vid stora skador.

Personförsäkringar finns i "små" varianter som du kan koppla till hemförsäkringen - olycksfall - kostar ca 250/år - sen finns det större som ligger uppåt 1000 lappen å över/ år. Mer som en livförsäkring...

Jag skulle ringa till några bolag å begära ett pris å jämföra sen (hemförsäkring). det kan skilja mycket från det som står i testerna beroende på just vart din lägenhet ligger - barn hemma mm mm.... Ta det som är billigast å byt bolag varje år om du hittar nå billigare och har tid me att kolla runt. Har du fler försäkringar typ bil - båt - hus så kolla av om du har rabatter om du lägger dem i samma bolag.

Min åsikt är att ta det som är billigast när det gäller hemförsäkring å byt bolag efter den billigaste från år till år. Många bolag är billiga första året å sen kommer en höjning till år två. men du förbinder dig bara ETT ÅR i taget. så efter det kan du fritt byta bolag på din hemförsäkring.

Barnförsäkring: så tidigt som möjligt å byt ALDRIG bolag sen! Då ändras vilkoren.

Har du mer frågor vet du var jag finns....

• Yiskah

Tack för era svar! Detta verkar vara en hel vetenskap ju och man blir lite att man inte vet vem man kan lita på och hur det egentligen fungerar *jobbigt*

• KisseKattmamman

Har världens bästa försäkringsrådgivare som jobbar på IF Om du vill ha hennes nummer.... Hon är Den ärligaste säljaren jag vet!! Å duktig på att förklara saker... Så vill du bara ha prisuppgifter å förslag så kan du få hennes nummer om du vill!!!

Jobbade själv med försäkringar förut men tycker att bolaget man väljer inte är det viktiga utan priserna, då det skiljer massor mellan dem! sen gäller det att lita på säljaren... det finns massor som struntar i vad de säljer.. utan tänker bara på provisionen - tyvärr!!!

Svar på tråden Vilket försäkringsbolag är bäst?