• AmZz

Hur tar man sig till Ullared?

Hur tar man sig enklast till Ullared?

Jag och min pojkvän planerar att åka till Ullared och shoppa det mesta inför bebisens ankomst. Vi tänkte åka i November/december ungefär. Vi bor i Stockholm och funderar på att ta bilen ner. Funkar det? Hur lång tid tar det, i tim tal? Tänkte om man måste sova kvar eller om man orkar köra i ett och åka hem samma dag.

Bebisen ska komma i Mars-09 om allting går som det ska, vilket vi hoppas på! :) Så November känns som rätt månad att åka ner då, eller är det för tidigt?

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Hur tar man sig till Ullared?
  • Cassanna

Tror ni kommer sova kvar eftersom det tar ganska lång tid o köra ner. Kör ni motorvägen till Göteborg o ner tar det längre tid men tar ni E4 ner o sen sneddar genom landet så går det nog fortare. Kolla www.eniro.se. "kartor". Skriv in var ni ska alltså Ullared och sen tryck på vägbeskrivning så skriver ni in er adress så får ni se vilken väg dom väljer åt er. Men kom ihåg att Göteborgshållet inte är riktig motorväg fast att det står det. Mycket fartkameror, 50-70-90-vägar. Vi körde från Västerås Göteborgshållet och det tog skitlång tid...

• Thegran

från sthlm tar det nog runt 5 timmar skulle jag tippa, kanske lite längre. Om jag vore er skulle jag sova kvar, så kan man handla två dagar :) (de gånger vi handlat bara en dag så har vi åkt hem och tänkt "attans också, jag skulle köpt den där grejjen iallafall..." men har man två dagar på sig, har man en dag till att bestämma sig på)

campingen i ullared som ligger alldeles vid varuhuset har billiga stugor.

jag skulle absolut ta bilen ner.

• ACD

ja, sen vet du ju inte hur mkt ork du har när du är gravid heller... Såå en övernattning på campingen i närheten är nog en bra idé. Sen är det skönt att ha bilen så man slipper tänka på hur man ska få med sig allt hem.
    Ha det så kul där! :)

• Glass

Bilen är ett krav och mycket pengar om ni ska kunna handla så mycket att ni sparar in besinpengarna.

Ni måste sova kvar, att köra 6 timmar, shoppa i 3-4 och sen köra lika lång tid till kommer ni inte att orka och då förtar ni mycket av den roliga upplevelsen!

Jag har ingen sidfot...
  • MCL

Motorvägen till Jönköping, sväng av på rv40 mot Göteborg, kör ett par mil längs den vägen - sväng vänster mot Gislaved/Halmstad ut på Nissastigen (rv 26 tror jag den heter). Kör förbi Gislaved coh genom Smålandsstenar och Skeppshult - efter Skeppshult viker ni av mot Varberg - rv 153 eller 154 tror jag den heter. Rätt på 6-7 mil så är ni i Ullared. Vi har stuga i krokarna och bor i Stockholm och räknar alltid med sex timmar när vi åker ner för att ha tid att tanka och pausa för mat åtminstone en gång. Går gott att åka över en dag - men kräver många timmar i bilen. Stanna i Varberg över natten och njut av en kväll på Kusthotellet, till exempel. Fantastiskt!

• Excelsior

Går man in på hitta.se och klickar på vägbeskrivning så är det ca. 46 mil från Stockholm till Ullared.
    Om man orkar köra på samma dag beror ju på en själv och om det är en eller två som kan köra. Vet två som körde från Vallentuna till Ullared och hem igen samma dag. Tidig morgon!

Hur snabbt det går beror ju på, men det är ju ungefär 30 mil på E4 och sen beror det ju på antal stopp man vill göra efter vägen.
    Väglaget vid den tiden spelar ju också stor roll.
    Själv är jag gammal Stockholmare som numera bor 14 mil från Ullared. Vi var där nu i slutet på juni, 1½ månad före mitt planerade snitt den 14/8. Tyckte det var lagom, men har ju inte så långt att åka heller

• soffiplopp

skulle tipsa er att antlingen åka i oktober eller januari för i november december e det inte roligt på ullared inte!!!!!!!! fullt med folk som köper julklappar!!!!!!!!!!!!! och då menar jag fullt! om ni tar i januari istället så kan ni i LUGN OCH RO handla det ni behöver! jag hade inte som gravid åkt när det är massa idioter (vilket alla blir i ullared) som knuffas, kör över hälsenor, m.m. men jag ska dit i höst för jag väntar en till i dec!

• AmZz

Cassanna:
    Okei tack! Verkar som att det tar cirka 4-5 timmar ner då.. Det är väl kanske så att man orkar köra, om man är två. Men det tål å tänkas på. Kanske ett hotell får bli ändå. ;P

• Cassanna
    MCL skrev 2008-07-21 10:26:52 följande:
    Motorvägen till Jönköping, sväng av på rv40 mot Göteborg, kör ett par mil längs den vägen - sväng vänster mot Gislaved/Halmstad ut på Nissastigen (rv 26 tror jag den heter). Kör förbi Gislaved coh genom Smålandsstenar och Skeppshult - efter Skeppshult viker ni av mot Varberg - rv 153 eller 154 tror jag den heter. Rätt på 6-7 mil så är ni i Ullared.
    Precis den vägen menade jag
  • AmZz
    Svar på #7
    Soffiplopp:
    Okei.. Jag är bara rädd att i januari kanske man är så stor att det blir jobbigt? Eller kanske inte är så? :)

Kan förstå att det nog är mycket julhandel i November i och för sig.
Svar på tråden Hur tar man sig till Ullared?