• edonsdagidag

Bo med barn på 40 kvadratmeter?

Jag skulle behöva lite synpunkter. Håller på att flytta, svårt att hitta något. Snart tvungen att ta vad som helst. Nu har det dykt upp ett läge på förstahandskontrakt. Kruxet är att jag tycker att den är för liten.

Kan man bo i en lägenhet, en liten tvåa på 40 kvadratmeter, när man ska bo där med en fyraåring?

Eller blir det för trångt? Jag menar, det blir svårt för barnet att ha eget rum. Lär ju få dela sovrummet med mig.

Är det dumt? Ska jag leta vidare tills jag hittar åtminstone en trea?

• Svar på tråden Bo med barn på 40 kvadratmeter?
  • Jennie Brunflo

Ja det beror ju på vilka möjligheter du har.

Mina vänner bodde två vuxna och ett barn på den ytan till de fick barn nummer två, då flyttade dom.

Själv skulle jag inte så ut på den ytan om jag inte MÅSTE bo så.

• Tecken

Allting går, med lite vilja våld och vaselin. Visst, det blir trångt - men om ni vistas mycket ute så kan det vara ok ändå, ett tag.

Du frågar om du ska vänta tills du hittar en trea, jag undrar då hur du bor idag? Bor du i andrahand? Kan du vänta, ha is i magen tills du hittar en större lägenhet.

• dogcatbird

Alltid bra med första hand... Min syster bytte en 28 m2 i Uppsala mot en etta i Stockholm, sedan bytte hon den till en tvåa i hägersten, som blev en trea och nu slutligen bytt till en fyra! Inom bara några år. Det gäller bara att kunna orka sitta och byta och kolla på större.

Jag tycker att det spelar in mer än om det är stort. Det kanske blir billigt och ni kan göra en massa kul för pengarna? Finns det ett vettigt kök med matplats så slå till!

• Naturligt

självklart om det är ett förstahandskontrakt!

• haberg

visst kan man det! min kompis bor i en 2a på 45 med man o 2åring, det är inte ens trångt, beror ju på hur mkt prylar man vill ha hemma, kram!

• Gabzan

jag lyckades byta min 1a på 39 kvm mot en 3a på 76 kvm så jag tycker defintivt att du ska ta den och sen byta dig uppåt, är det dessutom i ett attraktivt område lär det inte vara några problem alls att få den bytt, bara man får in foten på bostadsmarknaden brukar det flyta på ganska bra efter det.

Svar på tråden Bo med barn på 40 kvadratmeter?