• Siabellon

Sunving Cala Bona Mallorca

Är det nån som varit där i år och kan säga nåt om nyrenoveringen? Har varit där 2ggr tidigare och ska åka i sept igen. Men är lite nyfis på hur det blev när de rustat. De har ju enl hemsidan fixat ett spa och så ska LA Tasca (på Mimosa) tydligen vara renoverat.
    Nån?

• Svar på tråden Sunving Cala Bona Mallorca
  • the devil wears CM

Du som redan varit där innan, hur var det då? Vi har funderat på att åka dit.

• Siabellon

Åh, vi bara älskar det där stället! Det är väl därför det blir tredje gången i september.....
    Hotellanläggningen ligger lite i utkanten av Cala Bona men "stan" börjar endast några minuters promenad från Bouganvilla (som är huvudbyggnaden, finns två hotell till som ingår i Sunving resort).
    Hotellet är perfekt för oss med barn i varierande åldrar med många pooler och kiosk bredvid. Trevlig hotellpersonal som faktiskt kände igen oss när vi kom andra gången! Men det är lugnet som tilltalar oss och närheten till havet och den lilla fiskehamnen med många bra restauranger omkring. Sen om man vill så är det bara att fortsätta promenaden till grannstan´ Cala Millor som är lite större med tex Mango klädaffär.
    Det enda som kan upplevas som negativt med hotellet är enligt mej att stranden vid hotellet är väldigt stenig och svår att bada vid för barn. men i Cala bona, mindre än 800 meter fr hotellet finns en lång fin strand och i Cala Millor också.
    Vi vuxna hoppar gärna i havet vid hotellet men min dotter föredrar poolen(det gör hon iofs alltid!)

Fråga på om du vill veta nåt annat - jag svarar på det jag kan!

• mammsan
    Svar på #2
    Vi ska dit i Augusti för första gången, har du några tips på vad man kan hitta på förutom det självklara ,dvs sol och bad=)
    Jag vill veta allt!=)
  • mammsan
    mammsan skrev 2008-07-21 17:27:41 följande:
    Svar på #2Vi ska dit i Augusti för första gången, har du några tips på vad man kan hitta på förutom det självklara ,dvs sol och bad=)Jag vill veta allt!=)
    Vi ska bo på Mimosa förresten=)
  • Siabellon

gud vad svårt att tipsa om saker att göra....menar du precis där på hotellanläggningen eller hela mallis?
    När vi är där brukar vi hyra bil 1 eller 2 dagar och åka runt. Detär fina vägar och liten ö så man hinner se mycket. En favvis innan vi fick lillknodden är att åka mot Formentor(populärt utflyktsmål högt högt upp med vidunderlig utsikt)och efter vägen där finns ett helt underbart badställe. Man kan inte åka bil utan man måste parkera bilen o sen ta sig till fots en brant backe. Väl nere är det en vik med kristallklart vatten, folk badar nakna där också. Så värt mödan att ta sig upp o ner!
    annars gillar vi att gå längs stranden till Cala Millor och kika på grejor i affärerna eller sätta sig o ta en glass/öl. Cala Millor har många roliga affärer som inte bara säljer dussinvaror.
    I hamnen i Cala Bona kan man ta glasbottenbåten till nån annan by längs östkusten (tro bara inte att ni ska kunna åka med den och kunna se fiskar och sånt i glasbotten) De går ofta, typ som en taxibåt.
    bila upp i bergen är skitmysigt men tar TID! Serpentinvägar som gör det omöjligt att köra över 30 km/h.
    Vid hamnen i Palma finns ett stort köpcenter som heter Porto pi, det kan vara lite kul att gå i om man tröttnar på strandlivet.
    Droppstensgrottorna är häftigt men undvik Drakgrottorna eller vad de heter. Det är de som de kommer i en båt och spelar musik, det är oftast superlånga köer. Det finns andra grottor som är minst lika häftiga!

Vet inte om det var sånt här du ville veta - hör av dig annars!

• Siabellon

Om ni äter på La Tasca måste ni hälsa från oss. Hon och Iñaki var supertrevliga och de brukade se efter Elliot (då tre månder) så vi fick äta i lugn o ro.

• mammsan
    Svar på #6
    Tack för massa nyttiga info och tips=)
    Det var precis sånt jag ville höra=)
    Jag ska hälsa!=) det känns mycket troligt att vi kommer att äta där=)
  • Clever LG

Kul att höra att det är bra!! Åker den 1/8 från Landvetter. Vi ska bo i Bouganvilla och jag tror det blir kanon! Har besökt andra Sunwing-anläggningar och de är alltid till belåtenhet.

• Sigges mamma

Vi ska också dit i sommar! Undrar om någon vet ca priser för lunch/middag på Tasca och Fino? Tänker om det lönar sig med all inclusive eller inte...

Svar på tråden Sunving Cala Bona Mallorca