• Miss N

Babysång eller babyrytmik i Stockholm?

Har nu letat förgäves både på nätet generellt och här på Familjeliv efter tips på babyrytmik i Stockholm, men hittar inget förutom Caramba på Söder. Vill gärna gå på något mer "vanligt" och inte salsainspirerat. Någon som gått på någon bra babysång eller babyrytmik med sin bäbis. Jag tänkte börja i höst och har hört att man bör vara ute i god tid, men VAR? Min prinsessa kommer att vara ca 10 mån då...

• Svar på tråden Babysång eller babyrytmik i Stockholm?
  • Acke

Vet att Dieselverkstan i Sickla har haft nu i vår... på fredagar tror jag. Det är nog sommaruppehåll nu men de börjar säkert i höst igen.

Har inte varit där själv men hört av andra att det ska vara bra!

• jesamesa

Har gått musiklek med min lilla kille under våren i Studieförbundet Sensus regi, det är ett kyrkligt förbund och om jag har förstått det rätt så håller de till i kyrkans lokaler runt om i Sthlm. Hon som ledde gruppen jag gick hette Birgit och spelade gitarr och ukulele samt hade med sig lite grejor för barnen att banka med samt lite spännande rekvisita. Det är blandat rytmik, sång och lite dans i ring. Sångerna är kända och mer okända barnsånger och har ingen religös koppling. Klart att rekomendera, startar första veckan i september.

• Ally2

Babysång i Matteus församling är att rekommendera! Jättebra ledare och mysigt fika! MEN man måste vara där tidigt annars blir det fullt. väldigt poppis. Man kan läsa mer på Matteus församlings hemsida.

• tjoho

Bmu i upplands väsby är toppenbra. Trevlig och enkel stämning och barnen älskar det....
    se deras hemsida www.bmuvasby.com/

Svar på tråden Babysång eller babyrytmik i Stockholm?