• SandvikenMamma

Hur får jag mitt lockiga hår att vara rakt?

Jag har väldigt lockigt hår.
    Jag har idag använt plattång för att få håret rakt, och det är ju rakt just nu... Tills jag går utanför dörren typ.

Hur ska jag göra för att få det rakt?
    Har ni någon bra plattång att rekomendera?
    Någonting som jag kan ha i håret för att få det rakt?

Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig med mitt problem

• Svar på tråden Hur får jag mitt lockiga hår att vara rakt?
  • SandvikenMamma

Rakpermanenta? Visst inte ens att man kunde göra det

Vad kostar det? Hur länge håller det?

• gutegirl
    SandvikenMamma skrev 2008-07-21 13:48:16 följande:
    Rakpermanenta? Visst inte ens att man kunde göra det Vad kostar det? Hur länge håller det?
    Vad det kostar vet jag inte, men det håller tills utväxten kommer igång, då får man göra om utväxten lite. Min kompis som har afro brukar göra det med nämna mellanrum.
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • 82an

Jag har blivit avråd att rakpermanenta av flera frisörer. Man behöver ha väldigt bra hårkvalitet om det ska se bra ut. vi nordbor brukar ha lite mer ömtåligt hår. 
    Jag kan rekomendera gamas plattång tillsamans med en stylingcreme (jag använder lanza Art Elements Design Cream som är superbra)och sen fixera med ett spray. Jag gillar Lee strafford spray poker straight som finna att beställa på eleven.se. Det är till för att just hålla håret rakt Min frisör gav mig även ett bra tipps som hjälper lite. När man platat klart håret kan man föna håret i röterna medans man lyfter området man fönar med en kam nära hårbotten. Jag hade aldrig hört talas om dte knepet förut men jag tycker det fungerar.

Svar på tråden Hur får jag mitt lockiga hår att vara rakt?